شاه حسینی: زمان فیلم خانه دختر همراه با ریتم زندگی مردم است
شهرام شاه حسینی گفت: زمان این اثر سینمایی را کم کردیم تا مخاطبان با حوصله بیشتری به
تماشای این اثر سینمایی بنشینند و ریتم این فیلم همراه با زندگی مردم تندتر
شود.

چهارمین فیلم بلند سینمایی شهرام شاه حسینی است که ب اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر بود.
شهرام شاهحسینی درباره کوتاه بودن زمان فیلم گفت: خوشحال باشید که
مدت زمان فیلم کم است چون فرصت مردم کم شده است. ما پلانهای قشنگی گرفتیم
که مجبور شدیم آنها را حذف کنیم تا زمان آن بیش از حد طولانی نشود.
وی درباره توجه تکراری به خانوادههای سنتی در این فیلم هم گفت: فیلمی که
نخنما باشد نباید حوصله مخاطب را سر ببرد چرا که نباید آن را دید. ولی اگر
حال شما را بد کرده یعنی کار خودش را کرده و احساسش را منتقل کرده است. من
خودم خیلی وقتها دلم میخواهد حالم از خوب بودن یک فیلم بد شود.
شاهحسینی درباره نام فیلم هم گفت: خانه دختر بدون هیچ گرفتاری میخواهد سراغ اصل مطلب برود. پایان همه چیز خانه است.
رویا تیموریان هم درباره تکرار حضورش در نقش زنان سنتی و همینطور کوتاهی
نقشش گفت: خوشحالم که تحولی در سینمای شهرام شاهحسینی با این فیلم رخ
داد. من دوست دارم در نقشی بازی کنم که فکرم را مشغول کند و مثلا با گریم
محسن دارسنج با ترس جلوی دوربین بروم. فکر میکنم کوتاهی و بلندی نقش مهم
نیست و نکته مهم ارتباط مخاطب با فیلم است.
محمد شایسته هم درباره اینکه رویکردش به سینمای تجاری یا هنری چیست گفت:
من سعی میکنم چیزی مابین این دو را حفظ کنم که به نظرم این تعادل لازم
است.
شهرام شاهحسینی همچنین گفت: من و حامد بهداد سالها با هم رفاقت داریم و
از خیلی وقت پیش قرار بود یک کار مشترک با هم داشته باشیم که هر بار این
شرایط فراهم نمیشد. وقتی فیلمنامه پرویز شهبای به دست من رسید تلاش کردم
تا نظر حامد بهداد را جلب کنم. من البته دوست داشتم در انتخاب بازیگران
صرفهجویی کنم ولی محمد شایسته معتقد بود باید از بازیگران مطرح استفاده
کرد.
حامد بهداد هم تصریح کرد: بسیار خوشحال هستم که در فیلمی با فیلمنامه
پرویز شهبازی بازی کردم، در نقطه خاصی از کارنامه شهرام شاهحسینی با او
تلاقی کردم و البته یک تهیه کننده جدید به سینمای ایران با این فیلم اضافه
شد. من هر بار به پست چنین فیلمنامههایی بخورم حتما سر دستمزد کوتاه خواهم
آمد. من به سود فرهنگی و معنوی قلب خودم فکر میکنم.
وی افزود: من سر صحنه از بازی رویا تیموریان حیرت میکردم. صحنه تصادف هم
به ادبیات نمایشی فیلمنامه و هم به کارگردانی حسینی مربوط است.
رعنا آزادیور هم درباره تفاوت نقشش با کارهای پیشینش گفت: من حس میکنم
تمام توانم را به کار ببرم تا نقش قابل باور شود. کمتر با نقشهایی برخورد
میکنم که فکرم را مشغول کند. ولی فکر میکنم این نقش به درستی نوشته شده
است.
رویا تیموریان هم در پایان جلسه گفت: یکی از مشکلات سینمای ما سناریو است.
اینکه سناریوی «خانه دختر» درست چیده شده باعث میشود بازیگران به درستی
نقشهایشان را ایفا کنند و شاهد بازیهای درخشانی از بازیگران فیلم باشیم.
در نتیجه باید از پرویز شهبازی به عنوان نویسنده این فیلمنامه تشکر کنم.

پگاه آهنگرانی در فیلم خانه دختر
مرجع:
cinemafa.com
جمعه 17 بهمن 1393 ساعت 10:44