نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

بورک گوشت سیگار

بورک Börek یه غذای ترکیه ای هست که با خمیر یوفکا درست میشه..درست کردن این خمیر رو فعلا توی برنامه م ندارم..خمیر بسیار نازکیه که الان دیگه آماده ش هم توی بازار هست...مواد داخلش مثل پیراشکی تنوع زیادی داره..اینجا که من هستم یه نوع پیراشکی با خمیر خونگی که توش سبزی محلی اینجا رو می ریزن درست می کنن و بهش بورک می گن...درهرحال خواستم بگم که بورک هم مثل پیراشکی یه غذای خمیریه که خمیرش البته خیلی نازکه....

 

 

خمیر یوفکای آماده هم مثلثی هست هم دایره هم مستطیل...این سری من مثلثیش رو گرفتم که اینم عکسشه

مواد داخلیش رو من پیاز رنده شده...گوشت چرخکرده...یکم جگر گوسفندی ریز شده...نخود سبز پخته...جعفری تازه ریز شده...نمک ...فلفل و رب گوجه و آویشن که عینا مثل سس ماکارونی آماده ش کردم ریختم..راستش توی ریختن جگر مردد بودم ولی چون تازه شو داشتم و کم هم بود و ارزش کباب کردن یا واویشکا رو نداشت ریختم و دیدیم که چقدررررررر انتخاب خوب و عالی بود ...نکته مهم توی درست کردن بورک و هرنوع پیراشکی اینه که مایه داخلیش چرب نباشه...جدی بگیرین

خمیر یوفکا رو اگه یخ زده هست بذارین بیرون تا کاملا یخش واشه...بازش کنین و خیلی آروم و با احتیاط یه ورقه ش رو جدا می کنیم و میذاریم روی سطح کار جلومون....بقیه رو روش رو بپوشونین که در مجاورت هوا زود خشک میشه....خمیر رو با روغن مایع یا کره ذوب شده برس می زنیم (من روغن مایع زدم) با آب هم میشه..بهرحال باید مرطوبش کرد تا نرم بشه و بشه پیچیدش والا خرد میشه...خمیر من چون مثلثی بود روی قاعده مثلث مواد رو ریختم...یکم پنیر اگه دوست دارین روی مواد می ریزیم و دو سمت خمیر رو روی مواد میاریم که نریزه از بغل هاش

حالا همون قاعده مثلث رو که به طرف خودمونه میاریم روی مواد و می پیچیم تا آخر..

کف سینی فر چرب می کنیم ...دونه دونه بورک ها رو آماده می کنیم و یا همینطور می جینیم توی سینی یا یه تاب می دیم که هلالی بشه و بعد توی سینی می ذاریم....اگه خمیر مستطیل بود هم حتما اول لبه ها رو بیارین یکم روی مواد و نازک رولش کنین

برای رومال...یه زرده تخم مرغ...یکم شیر...یکم زعفرون رو مخلوط کردم و با برس روشون زدم..کمی هم کنجد روش پاشیدم که این قسمت رو بچه ها البته انجام دادن

البته به شرطی که بخوایم توی فر درست کنیم...اگه قرار باشه سرخ کنیم که مثه پیراشکی رفتار می کنیم بعد آماده کردنشون....زومال هم نمی خواد دیگه

توی فر 200 درجه سانتی گراد تا زمانی که بوش بلند بشه و خمیر طلایی بشه..اگه دیدین زیرش تغییر رنگ داده اما روش نه...وقتی پحتش کامل شد حرارت بالا رو روشن کنین تا روش هم رنگ بگیره

از فر خارج کنین و بذارین از داغی بیفته....تا سس و وسایل میز رو آماده کنین...بعد دونه دونه بورک ها رو بچینین توی ظرف و ببرین سر سفره...فکر کنم حدود ۳۰ تا خمیر دارن این بسته ها

کنارش سیب زمینی سرخ کرده فست فودی یا سیب زمینی کبابی توی فر و سبزیجات بخار پز عالی میشه...یه شام خوب یا یه پیش غذای عالی برای مهمونی ها می تونه باشه..بجه ها هم دوست دارن...یکم وقتگیره پیچیدنش ولی خوردنش لذت بخشه :) مخصوصا اون قرچ قوروچ گاز اولش :)))))))





blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.