نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

کشک و بادمجان

کشک و بادمجان مجلسی

  

بادمجان، جزء صیفی جات موردعلاقه من است و قطعاً هیچ چیز به اندازه یک کشک و بادمجان عالی یک سفره میهمانی را رنگ و لعاب نمی دهد.

قبلاً در وبلاگ کشک و بادمجانی داشتم که خیلی هم مورد پسندم می باشد ولی این کشک و بادمجان طعمی بهشتی داشته و مجلسی تر و همه پسندتر است.

 

مواد لازم:

 

بادمجان (به ترکی: قره بادمجان): یک و نیم کیلو

پیاز: سه عدد

سیر (ترجیحاً تازه): 8 حبه ریز (به دلخواه)

کشک: به میزان لازم

روغن مخصوص سرخ کردن (برای سرخ کردن بادمجانها): به میزان لازم

کره (برای تفت دادن سیر): یک یا دو قاشق غذاخوری

آب مرغ یا گوشت: برای پختن بادمجانها

نمک، دارچین و محلول زعفران: به میزان لازم (به میزان نمک دقت شود، چون بادمجانها و کشک ممکن است شور باشند)

زعفران خشک: مقداری (برای خوش عطر و طعم شدن بادمجانها)

مواد لازم برای تزئین: گل سرخ محمدی، نعنا، گردو، خلال پسته خرد شده

 

پیش از تهیه:

مهمترین فوت کوزه گری این غذا داشتن بادمجانهای مرغوب می باشد. به گفته مامانم که یک متخصص خرید سبزیجات و میوه جات میباشند، بادمجان‌های گوشتالو، براق، سنگین و بلند با پوستی کشیده و سفت و بدون آثار ضرب خوردگی، اغلب خوشمزه‌ تر و شیرین تر هستند.

 

طرز تهیه:

 

1- ابتدا بادمجانها را خوب می شوئیم. و پوست گرفته و به صورت طولی برش می زنیم.

2- سپس بادمجانها را در آب نمک رقیق (میزان نمک کم باشد) قرار می دهیم (آب نمک باعث می شود هم تلخی بادمجانها گرفته شود ولی کم بودن نمک از طرفی باعث می شود که بادمجانها زیاد شور نشده و همچنین حین سرخ شدن رنگ بادمجانها در حد امکان سیاه نشود).

3- بیست دقیقه الی نیم ساعت بعد، بادمجانها را از آب نمک در می آوریم و می شوئیم و اجازه می دهیم درون آبکش یا روی یک دستمال تمیز کاملاً خشک شود.

4- سپس با روغن داغ (مخصوص سرخ کردن) آنها را سرخ کرده و روی حوله کاغذی آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی اش خارج شود.

5- سیرها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم و درون ظرفی با یکی دو قاشق غذاخوری کره تفت می دهیم و کمی سرخ می کنیم با این کار هم بوی سیر به حداقل می رسد و هم خیلی خوشمزه می شود. البته دقت کنیم که سیر زیاد سرخ شود، تلخ می شود.

6- سپس بادمجانها را درون قابلمه ای چیده و مقداری آب مرغ یا گوشت به آن می افزائیم و روی حرارت ملایم رو به متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم بپزد. وقتی پخت مقداری محلول زعفران به آن می افزائیم. سپس با چنگال بادمجانها را هم می زنیم تا کمی ریش ریش شود.

6- در انتها مقداری دارچین و پودر خشک زعفران به آن افزوده و مجدداً هم می زنیم.

7- وقتی کمی خنک شد، کشک را کم کم به آن می افزائیم و هم می زنیم. قاشق قاشق افزودن سبب می شود که به آسانی بتوانیم میزان کشک را تنظیم کنیم و آرام هم می زنیم و اجازه می دهیم روی حرارت ملایم کم کم داغ شود.

8- سپس حرارت را خاموش کرده و در ظرف سرو کشیده و به دلخواه تزئین می کنیم. من از پیاز داغ زعفرانی، گردو، خلال پسته، پودر نعنا و پودر گل محمدی برای تزئین استفاده کردم. این پیش غذا چه به صورت سرد و چه گرم قابل سرو می باشد. نوش جان شما و میهمانان عزیزتان.

 



blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.