نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

حواشی و پیش بازی والیبال ایران و لهستان درجام جهانی 2015 ژاپن

برای بازی مقابل لهستان؛

تفاوت‎های نیمکت کواچ و آنتیگا


کادرفنی دو تیم‌ملی والیبال ایران و لهستان فردا یکبار دیگر جنگ تاکتیکی بزرگی را خواهند داشت اما با شرایطی کاملا متفاوت.


فردا، شنبه تیم‌ملی والیبال ایران از ساعت 7:40 رو در روی لهستان قرار خواهد گرفت. بازی فردا سیزدهمین رویارویی این دو تیم محسوب می‌ شود و ایران به دنبال کسب پنجمین پیروزی خود مقابل لهستان است.
  
کواچ و آنتیگا سرمربیان دو تیم‌ملی ایران و لهستان شرایط تقریبا مشابهی را با یکدیگر دارند چراکه هر دو دوران طلایی را به عنوان بازیکن در تیم‌ملی یوگسلاوی و فرانسه گذرانده اند و به تازگی وارد عرصه مربیگری شده اند. آنتیگا پس از آخرین فصل حضورش در لیگ لهستان بلافاصله به عنوان سرمربی تیم‌ملی این کشور جایگزین آناستازی شد و اولین تجربه سرمربیگری اش را با تیم‌ملی لهستان آغاز کرد.

از آن طرف کواچ هم با پشت سر گذاشتن دو فصل موفق به عنوان سرمربی در ایتالیا اولین تجربه سرمربیگری ملی اش را با ایران شروع کرد. کواچ حالا دومین سال مربیگری اش را با ایران سپری می‌ کند و به همراه آنتیگا جزو مربیان جوان دنیای مربی محسوب می‌ شوند.

اما تفاوت عمده این دو سرمربی دستیاران آنها هستند؛ کواچ بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران از مرحوم معدنی، رحمان محمدی راد و چورا به عنوان دستیاران خود استفاده کرد. اما برای سال جدید او به جای معدنی دستیاری به نام گوسا را به نیمکت خود اضافه کرد که آخرین تجربه اش در تیم الاتفاق عربستان بوده است. عربستانی که نه تیم‌ملی و نه لیگ معتبری حتی در سطح آسیا دارد. گوسا مدارک مربیگری اش را در آکادمی ورزش بلگراد کسب کرده است و به عنوان دستیار جز کشور خودش در کشورهایی چون عربستان، کویت و مدت کوتاهی ایران فعالیت کرده است.

در طرف مقابل استفان آنتیگا پس از انتصابش به عنوان سرمربی تیم‌ملی لهستان از فیلیپه بلین سرمربی سابقش در تیم‌ملی والیبال فرانسه درخواست کرد تا به عنوان دستیار کنار او باشد. بلین به عنوان یکی از بزرگترین تئوریسین های دنیای والیبال مطرح است و یکی از مطرح ترین مدرس های FIVB محسوب می‌ شود که در کشورهایی چون روسیه که خودشان صاحب سبک در والیبال هستند، تدریس می‌ کند. بلین قبل از حضور در تیم‌ملی لهستان سرمربیگری تیم مونپولیه فرانسه را برعهده داشت و قبل از آن هم سرمربی تیم‌ملی والیبال فرانسه بوده است که آنتیگا یکی از دستاوردهای او محسوب می‌ شود.

در مجموع سرمربیان دو تیم جزو مهره های جوان و آینده دار مربیگری والیبال در جهان محسوب می‌ شوند. اما نکته ای که نیمکت دو تیم را از یکدیگر متمایز می‌ کند، دستیارانی هستند که به 2 سرمربی جوان کمک فکری می‌ دهند.
، ، ، ، ، ، ، ،
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.