نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

طرز تهیه لاوا کیک شکلاتی



مواد لازم:
دویست  گرم شکلات تیره  
صد گرم کره بدون نمک
دو عدد تخم مرغ
دو عدد زرده تخم مرغ
یک دوم پیمانه  (صد و ده گرم) شکر سفید
یک چهارم  پیمانه  (سی و پنج گرم) آرد همه منظوره
هشت قاشق چای خوری کره بادام زمینی 


فر رو روشن و روی دمای چهارصد فارنهایت یا همون دویست خودمون تنظیم کنید. کره و شکلات رو بن ماری کنید تا کاملا ذوب و مخلوط بشن. 


در ظرف دیگه ای، شکر، زرده و تخم مرغ ها رو با همزن بزنید تا کاملا مخلوط و کرم رنگ بشن. 


آرد رو به مایه تخم مرغی اضافه کنید .


سپس مایه شکلات رو اضافه کنید و با درجه ملایم همزن بزنید تا کاملا همگن بشه و مایه براقی حاصل بیاد.   


این مایه باید در چهار قالب استوانه ای نسبتا بلند ریخته بشه. من همچی قالبی نداشتم و مجبور شدم با این فقر امکانات ساخته و از این قالب استفاده کنم. به هر حال دو سوم مایه رو در قالب بریزید.  و روی هر سلول دو قاشق کره بادام زمینی بریزید.       


یک سوم بقیه مایه رو روی کار بریزید.


دستور گفته از شانزده تا بیست دقیقه یا تا وقتی سطح کیک پف کرد زمان کافی هست. چون قالب من کم حجم بود مایه من کمی بیش از حد معمول پخت و مرکز روان اون مذاب و جاری نشد. اگر بخوام با همین شرایط  این رودفعه دیگه درست کنم، این قالب رو دوازده سیزده دقیقه در فر بیشتر نمی ذارم.   


ولی هنوز هم کیکی بسیار پوک و سبک و عالی بود .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.