نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

چگونه روابط زناشویی خود را بهبود بخشیم


چگونه هیجان را به زندگی زناشویی خود ببخشیم؟

مسیر زندگی زناشویی به مثابه جاده ای است که زن و مرد ، دو مسافر آن می باشند. زن و مرد به راهشان ادامه می دهند تا به هدفی عالی برسند. دیدگاه های متفاوت این دو فرد، در این مسافرت دخیل بوده و در واقع همین تفاوت هاست که باعث ایجاد عشق ، محبت ، همکاری و بطور کل جذب زن و مرد بطرف یکدیگر می شود. در این سفر طولانی ، زن و مرد همکار هم ، یاور هم و همسفر یکدیگر محسوب می گردند.   برای رسیدن به موفقیت ، به عبارت روشنتر « زن و مرد در زندگی زناشویی مکمل یکدیگرند. » همه ما در مواقعی از همسرمان دلگیر میشویم ، انتظار داریم همسر ، یعنی جنس مخالف ما ، آنچه را می خواهیم ، او نیز بخواهد ، آنچه را ما احساس می کنیم او نیز احساس بکند ، یا به اشتباه گمان می کنیم که اگر همسرمان ما را دوست دارد باید بگونه ای با ما رفتار کند یا واکنش نشان دهد که وقتی ما کسی را دوست داریم با او رفتار می کنیم. در حالیکه واقعیت امر چنین نیست و زن و مرد دو موجود متفاوت می باشند و تفاوت های سرشتی و بنیادی بین این دو جنس وجود دارد اگر در ارتباط با همسرمان ، این تفاوت ها را در نظر داشته باشیم ، آنگاه می تئانیم زندگی زناشوئی غنی تر داشته باشیم. شاید بنظر برسد که وجود تفاوتها ، گاه باعث ایجاد اختلافاتی میان زن و مرد میشود. در حالیکه همین تفاوت هاست که اگر توأم با علاقمندی باشد منجر به رشد و تقویت جنبه های مختلف زن و مرد خواهد شد. حال به ترتیب این تفاوتها را بررسی می کنیم: نیاز های احساسی متفاوت زنو مرد نمی دانند که نیاز های احساسی متفاوت دارند هر دو احساس می کنند در ازاء آنچه از خود مایه می گذارند سودی نمی برند و اغلب احساس می کنند طرف مقابل حقوق آنها را رعایت نمیکند. اگر نیاز های احساسی خودمان و همسرمان را بهبود بخشیم.
1) زن به توجه و مرد به اعتماد و اطمینان نیاز دارد: وقتی مردی به احساسات یک زن علاقه نشان دهد و به او توجه کند ، زن احساس می کند که کسی او را دوست دارد و به او مهر می ورزد. اعتماد داشتن به یک مرد یعنی باور کردن این نکته که « شوهرم بیشترین تلاش را جهت سعادت زندگی مشترکمان بعمل می آورد » وقتی زن چنین باوری را در خود می پروراند در واقع نشان می دهد که به توانائیهای شوهرش اطمینان دارد.
 2)زن به درک شدن و مرد به پذیرفته شدن نیاز دارد: وقتی زن قصد دارد احساس خود را با شما مطرح سازد ، به او گوش فرا دهید. سعی کنید شنونده خوبی برای او باشید در چنین صورتی ، زن احساس می کند او را درک کرده اید. وقتی زن ، مرد را بپذیرد و به توانائیهای ائ ایمان بیاورد مرد احساس پذیرش می کند و احساس می کند که بهتر می تواند به سخنان زنش گوش فرا دهد.
3)زن به احترام و مرد به قدردانی نیاز دارد: در برخورد های کلامی و غیرکلامی با زن خود بگو نه ای رفتار کنید که احساس کند مورد احترام واقع شده است. خواسته ها و نیازهای او را تصدیق کنید ، افکار و احساسات او را مورد تمسخر قرار ندهید وقتی زن احساس احترام بکند بهتر می تواند از مرد تشکر و قدردانی کند. از طرف دیگر وقتی زن ، رفتار و تلاش مرد را تصدیق کند مرد احساس می کند که مورد قدردانی قرار گرفته است و بهتر می تواند زنش را مورد احترام و حمایت قرار دهد.
 4)زن به صمیمیت و مرد به تائید و تحسین نیاز دارد: زن نیاز دارد که همسرش بطور صمیمانه با او رفتار کند. بنابر این سعی کنید افکار و احساسات خود را با همسرخود در میان بگذلرید و در زمان مطرح کردن این اظهار احساسات با وی ، تماس چشمی برقرار کنید.همانطور که زن به صمیمیت مرد نیاز دارد مرد نیز دوست دارد مورد تحسین همسرش قرار گیرد. وقتی زن ، مرد را تائیو کند ، نشان می دهد که به توانائیها و قابلیت های او اطمینان دارد. بنابر این توجه به تفاوتهای فردی ، در ایجاد مهر و علاقه عاطفی و فیزیکی برای زن و مرد امری الزامی است. ویژگی مهم جذابیت انسانها ، وجود تفاوتهای فردی در آنهاست.همانطر که قطب مثبت و منفی مغناطیس یکدیگر را جذب میکنند ، مرد و زن نیز به همان گونه به لحاظ داشتن تفاوتهای فردی در جذب یکدیگر دخالت دارند. اگر زن سبب گردد مرد به احساس مردانه اش برسد ، باعث خواهد شد که مرد او را به خوبی درک کند و مجذوبش گردد. به مصداق همین ، اگر مرد برای زن خود امکانی فراهم سازد تا او بیش از پیش دارای حس زنانه شود و ماهیت خودش را آشکار سازد ، زن آنگاه در ضمن جذب کردن همسرش ، خود نیز مجذوب شوهرش خواهد شد. بنابراین با علم به این نکته فوق می توان فاصله ها را از میان برده و زندگی مشترک را جاودانه ساخت. تنها کافیست که به تغییرات جزیی دست بزنیم.بایستی در نظر داشته باشیم که مادامی که به تفاوتهای بینسی میان زن و مرد ، آگاهی نداشته باشیم ، آنچه را که در صدد نیل به آن هستیم ، بدست نخواهیم آورد اگر به خصوصیات هر دو جنس آگاهی داشته باشیم و آنها را همان گونه که هستند بپذیریم ، آنگاه به روابط زناشویی بهتری دست خواهیم یافت. زمانی که زنان و مردان در آرامش و ارتبط موقتی قرار گیرند ، دنی نیز بسوی دنیایی پر از صلح و صفا سوق خواهد گرفت.متوسل شدن زوجین به راههای ایجاد ارتباط سالم ، از قبیل تفاهم ، حل مشکلات یکدیگر ، احترام گذاشتن متقابل ، بکار گیری راه های خلاق و به مرحله اتمام رسانیدن آنها ، منجر به افزایس بهداشت روان زوجین و نیز فرزندان آنها خواهد شد.



parsehclinic.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.