نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

طرز تهیه آش جو

طرز تهیه آش جو

مواد لازم:

حبوبات شامل عدس ، نخود ، لوبیا قرمز از هر کدام یک پیمانه

جو پوست کنده 200 گرم
بلغور جو 100 گرم
برنج یک پیمانه
سبزى آش ( تره ، جعفرى ، گشنیز ، اسفناج و یا برگ چغندر حدود یک کیلو و نیم )  

پیاز نگینى خرد شده یک عدد متوسط
زرد چوبه یک قاشق غذا خورى
آرد یک قاشق غذا خورى
کره یک قاشق غذا خورى
آبِ گوشت یا مرغ حدود دولیتر

پیاز داغ چهار قاشق غذا خورى
سیر داغ دو قاشق غذا خورى
نعناع داغ به میزان لازم
گردوى پودر شده نصف پیمانه
نمک و فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم
کشک حدود نیم کیلو

حبوبات و جو از شب قبل خیس شود و چند بار آب آن عوض شود ... این کار باعث میشود که نفخ آن گرفته شود.
  بلغور را هم یکبار بجوشانیم و آب آن را دور بریزیم .

ابتدا برنج را با سه برابر آب روى حرارت ملایم میپزیم ... اگر از ابتدا برنج رو هم نزنیم برنج ته نمیگیرد ... پس برنج رو وقتى جوشید ، حرارت رو ملایم میکنیم و اجازه میدهیم که آهسته بپزد و تقریبا مثل برنج شله زرد شکفته شود . و بعد این برنج رو کنار میگذاریم .
حبوبات رو هم به همراه جو ، بلغور و آب گوشت ، پیاز داغ و سیر داغ ، با حرارت خیلى ملایم میپزیم .

تا حبوبات بپزند در یک ظرف جداگانه پیاز نگینى شده را با کمى روغن تفت میدهیم ، یک قاشق زرچوبه و یک قاشق آرد و یک قاشق کره اضافه میکنیم و این ترکیب رو هم کنار میگذاریم . ( مراقب باشیم که این ترکیب رو خیلى کم تفت دهیم و نباید بسوزد )

زمانى که حبوبات ، جو و بلغور ... پخت ، برنج را که پخته و کنار گذاشته بودیم ، اضافه میکنیم ، ... کمى هم میزنیم و بعد سبزى و ترکیبِ *پیاز ، زردچوبه و آرد رو که کنار گذاشته بودیم رو به همراه نصف پیمانه گردو پودر شده به آش اضافه میکنیم .فلفل و نمک را هم اندازه میگیریم ، فقط توجه داشته باشیم که شاید کشک شور باشد و بهتر است به این مسئله دقت داشته باشیم . اگر آب نیاز داشت کمى آب اضافه میکنیم ( بهتر است اگر هم قرار است آب به آش اضافه شود بعد از اضافه کردن سبزى باشد ... چون آش بعد از اضافه کردن سبزى آب میاندازد . )

آش را باید در این مرحله مرتب هم بزنیم ... براى حدود پانزده دقیقه ، بعد زعفران و کشک جوشیده شده را به آش اضافه میکنیم و بعد از حدود پنج دقیقه اگر غلظت آش خوب بود آش رو از روى حرارت برمیداریم و با کشک و زعفران تزئین میکنیم

در صورتى که مایل باشید میتونید داخل آش گوشت هم بریزید . در این صورت از همان ابتدا با حبوبات گوشت پخته شده و ریش شده را هم به آش اضافه کنید .

آش را با قلم هم میشه تهیه کرد .
بهتر است که حتما نیمى از کشک را با آش بجوشانیم . طعم آش را بسیار مطبوع میکند . میشود کمى از کشک را جهت تزئین روى آش با زعفران ترکیب کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.