نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

آش شله قلمکار

مواد لازم:

گوشت با استخوان نیم کیلو
پیاز 1عدد
پیاز خلالی 3 عدد
ماش 1 پیمانه
عدس نیم پیمانه


  

نخود نیم پیمانه
لوبیا چیتی نیم پیمانه
لوبیا قرمز نیم پیمانه
لوبیا چشم بلبلی نیم پیمانه
برنج 1 پیمانه
گندم 1 پیمانه
سبزی مخصوص آش و ساطوری شده نیم کیلو
پیاز سرخ شده 5 قاشق غذا خوری
زرد چوبه 1 الی 2 قاشق مربا خوری
روغن 4 الی 5 قاشق
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه :
تمام حبوبات و گندم را در دیگ خیلی بزرگ بریزد بهش اب اضافه کرده بگذارید روی شعله به جوش آید بعد پیاز سرخ شده رو به حبوبات اضافه کنیدسپس شعله را کم کنید، در دیگ را ببندید تا3 ساعت بپزد.در پایان پخت کمی نمک بریزید.
گوشت را با یک پیاز و فلفل و زرد چوبه و کمی نمک در 1 لیتر آب روی شعله ی ملایم در حدود 3 ساعت بپزید. پس از پختن گوشت استخوان آن را بکشید، با گوشت کوب بکوبید تا ریش ریش شود و کنار بگذارید.
حبوبات پخته را با کفگیر از آب بردارید و در یک دیگ خالی بریزید و با گوشت کوب بکوبید.اگر میکسر برقی دارید با اون میکس کنید
در این حین برنج را که ازقبل خیس کرده بودید به دیگ که اب حبوبات دارد اضافه و سبزی را هم در دیگ اصلی که حبوبات در ان پخته بودید در اب حبوبات بریزید و بگذارید روی شعله ی ملایم بپزد.
سپس گوشت و حبوبات کوبیده و آب گوشت را در دیگ اصلی بریزید و روی آتش ملایم با قاشق چوبی به هم بزنید. نمک آش را اندازه کنید و کمی فلفل سیاه بپاشید. اگر آش به اندازه کافی رقیق نبود کمی آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید. همین قدر که آش دو سه جوش زد جا افتاده و آماده سرو کردن است.
روغن را در تابه روی آتش ملایم داغ کنید و پیاز خلال را در آن تفت دهید تا طلایی شود. و سپس بردارید. ظرف آش را با این پیاز داغ آرایش کنید.
باید بالاسرش بمونید و مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.
آش شله قلمکار از مغذی ترین و خوشمزه ترین آش های ایرانی است.
یک کاسه از این آش یه غذای کامل است.
نکته ها:
نکته:گوشت مناسب برای این آش گوشت دنده و سر سینه ی گوسفند است که پس از پختن و کوبیدن ریشه ریشه می شود و آش را به اصطلاح کش می آورد.
نکته:میتوانید به جای گوشت قرمز از گوشت بوقلمون هم استفاده کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.