نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

طرز تهیه مرغ شکم پر

مواد لازم

مرغ متوسط 1 عدد
پیاز داغ 3 ق س
هویج 1 عدد
سیب زمینی 1 عدد
فلفل دلمه ای نگینی شده ½ عدد

گوجه فرنگی 1 عدد


  

رب گوجه فرنگی 1 ق غ
نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران دمکرده غلیظ ½ پیمانه
روغن به میزان لازم
طرز تهیه:
ابتدا داخل شکم مرغ را کاملا شسته و تمیز میکنیم . قسمت گردن و پایین شکم مرغ را که معمولا پوستش پاره شده با نخ اریش (نخ نسوز) میدوزیم و فقط به اندازه ایی باز میگذاریم که مواد را داخل شکم مرغ بریزیم .
هویج و سیب زمینی را بصورت نگینی تقریبا درشت خرد کرده و نیم پز میکنیم (چون معمولا اگر تکه های هویج و سیب زمینی درشت باشد داخل شکم مرغ نمیپزد ) پیاز داغ /هویج و سیب زمینی /فلفل دلمه ایی و گوجه فرنگی را کمی در تابه تفت میدهیم و با مقداری نمک و فلفل مزه دار میکنیم.
روی پوست مرغ و داخل شکمش را با نمک و فلفل مزه دار میکنیم. و شکم مرغ را با مواد میانی پر کرده و مابقی شکم مرغ را که باز گذاشته بودیم با نخ اریش میدوزیم و پاهای مرغ را هم با نخ میبندیم .
مرغ شکم پر را در ظرف مخصوص فر (پیرکس یا تفلون فرقی نداره) که کمی روغن ریخته ایم گذاشته و مرغ را در ظرف قرار میدهیم .روی مرغ را با زعفران دمکرده برس میزنیم میتوانیم دور مرغ را سبزیجات دلخواه بچینیم (سیر پیاز رزماری و ...)
1 پیمانه آب هم اضافه کرده و روی ظرف را فویل میکشیم و یا اگر در داشت درش را گذاشته و ظرف را در فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه در پایین ترین طبقه فر قرار میدهیم.
به ازاءهر کیلو وزن مرغ 1 الی 1 و نیم ساعت زمان برای پخت نیاز داریم . هر نیم ساعت تا 45 دقیقه ظرف را از فر خارج کرده و روی مرغ را زعفران دمکرده میدهیم .در طول پخت هم یکبار مرغ را برمیگردانیم تا طرف دیگر آن هم خوب پخته شود و همچنین اگر لازم بود در طول این زمان 1 پیمانه دیگر آب اضافه کنید تا مرغ مغز پخت شود برای اطمینان از پخت مرغ فقط لازم است نوک کارد یا سیخ چوبی را در قسمت ران مرغ فرو کنید و کمی فشار دهید اگر از ران مرغ آب زلالی بیرون زد یعنی هنوز نپخته و باید کمی دیگر زمان بدهید تا مغز پخت شود .در اواخر پخت هم 10 دقیقه تا یک ربع فویل یا در ظرف را برداشته و اجازه دهید تا پوست مرغ خوب طلایی شود .
در صورت تمایل میتوانید تعدادی هویج یا سیب زمینی را درشت خرد کرده و درور تا دور مرغ را با آنها پر کنید این هویج و سیب زمینیها در آب مرغ پخته و در اواخر پخت حالت کبابی به خود میگیرند و فوق العاده خوشمزه میشوند .
داخل شکم مرغ را با مواد میانی مختلف میتوانید پر کنید که کاملا به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد من در زیر به یک نوع دیگر از مواد میانی اشاره میکنم.
پیاز داغ/خلال پسته و بادام/گردوی نگینی خرد شده/زرشک /خلال پوست پرتقال شیرین شده/آلوبخارا و قیصی /زعفران دمکرده و کمی شکر برای سرخ کردن زرشک که فقط کافیست این مواد را کمی با هم تفت بدهید و داخل شکم مرغ را با آن پر کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.