نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

موساکای بادمجان

مواد لازم

گوشت چرخ کرده 600گرم
بادمجان 5عدد
قارچ 200گرم
فلفل دلمه ای یک عدد
جعفری مقداری
تخم مرغ سه عدد
پیاز یک عدد
سیر 2 پر

نمک 2 ق چ

 

 

روغن به مقدار کافی
گوجه فرنگی 3عدد
سس سفید یا همان سس بشامل به میزان لازم
طرز تهیه سس بشامل:

مواد لازم:
برای تهیه 2 پیمانه سس:
کره 100 گرم
شیر 2 پیمانه(4 دسی لیتر)
آرد سفید 4 قاشق سوپخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
پیاز رنده شده نرم 3 قاشق سوپخوری

طرزتهیه
کره را در ظرفی می ریزیم و روی آتش می گذاریم،داغ که شد پیاز رنده شده را می ریزیم و به هم می زنیم تا پیاز کمی سرخ شود.

آرد را اضافه می کنیم و به هم می زنیم تا آرد نیز کمی سرخ شود.
حرارت را ملایم کرده و شیر به تدریج به مواد اضافه می کنیم و مرتب بهم می زنیم.نمک و فلفل را هم به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا سس به جوش آید و کمی غلیظ شود.

طرز تهیه

بادمجان ها را پوست بکنید و از نصف کنید سپس آنها را در روغن سرخ کنید.

فلفل دلمه‌ای را بشویید و خرد کنید. قارچ‌ها را هم بشویید و خرد کنید. جعفری را هم خورد کنید.

پیاز را خرد کنید و سرخ کنید سپس سیر را هم خرد کنید به پیازداغ بیفزاید. فلفل دلمه‌ای را به آن بیفزاید و چند دقیقه‌ای سرخ کنید سپس گوشت چرخ کرده را بیفزاید و همراه دیگر مواد سرخ کنید آخر سر هم قارچ وجعفری را به آن بیفزاید و کمی سرخ کنید. پس از اینکه همه مواد سرخ شد. گوجه فرنگی‌ها را هم خرد کنید به آن بیفزاید نمک و فلفل بزنید بگذارید خوب بجوشد تا آبش تقریبا تمام شود.

یک لایه بادمجان را ته ظرف بچینید و سپس مقداری از مواد تهیه شده (گوشت و قارچ و دیگر مخلفات) را روی آن بریزید همین کار را ادامه دهید تا همه مواد تمام شود، فقط توجه داشته باشید که آخرین لایه باید مخلوط گوشت چرخ کرده و دیگر مخلفات باشد. دقت کنید مقداری جا در ظرف مورد استفاده باید باقی مانده باشد برای سس بشامل که بعدا به آن خواهیم افزود.

حالا ظرف را اگر در دارد درش را ببندید و اگر ندارد سر آنرا بوسیله ورقه آلومینیوم آشپزخانه بپوشانید و آنرا در فر که قبلا تا 200 درجه گرم شده قرار بدهید. طبخ مرحله اول 30 دقیقه کافی است.

پس از 30 دقیقه آنرا خارج کنید، سس بشامل سرد شده را با سه تخم مرغ خوب مخلوط کنید و روی آن بریزید با قاشق آنرا خوب پهن کنید تا تمام سطح ظرف را یکنواخت بپوشاند. دوباره ظرف را در فر بگذارید، این بار بدون سر یا ورقه آلومینیوم و برای تقریبا 20 تا 30 دقیقه دیگر در فر طبخ کنید دقت کنید روی آن نسوزد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.