نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

شیرینی دانمارکی,کرم شیرینی دانمارکی

مواد لازم:

آرد کاملا سفید : 750 گرم
آرد ذرت یا نشاسته پودر شده : 250 گرم
کره گیاهی : 250 گرم
تخم مرغ : 2 عدد
روغن مایع : 3 قاشق سوپخوری
شکر : 2 قاشق سوپخوری
مایع خمیر ترش : یک قاشق سوپخوری
نمک : یک قاشق چایخوری
آب ولرم : به مقدارلازم

طرز تهیه:


 

 

ابتدا یک قاشق چایخوری شکر را در یک فنجان شیر گرم یا آب حل کرده و مایع خمیر را به آن اضافه کرده و برای نیم ساعت مواد را در محل گرمی می گذاریم تا مایع خمیر پف کند.
آرد، نمک و شکر را در ظرف بزرگی الک کرده، سپس مایع خمیر پف کرده، روغن مایع و تخم مرغ ها را با چنگال خوب به هم می زنیم و وسط آرد را گود می کنیم و مواد را با آرد مخلوط کرده و آب ولرم را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر صاف یک دستی تهیه شود. خمیر را کمی ورز داده و روی آن را می پوشانیم و در جای تقریباً گرمی برای مدت 15 دقیقه قرار می دهیم تا خمیر ور بیاید .
سپس روی میز کمی آرد می پاشیم و خمیر را به قطر 2 سانتی متر بازکرده و کره گیاهی مهگل را در وسط آن قرار داده و با چهار گوشه خمیر روی کره را می پوشانیم و با وردنه ضربه های آرامی روی خمیر وارد کرده تا کره نرم شده و در خمیر کمی پهن شود. بعد خمیر را به قطر یک سانتی متر باز کرده و آن را 5 تا 6 لا زده و آنرا در جای خنک و یا در یخچال قرار می دهیم . 20 دقیقه بعد خمیر را یک بار از طول و یک بار از عرض باز کرده و آن را 5 تا 6 بار تا می زنیم و هر بار خمیر را 20 دقیقه درجای خنک نگه می داریم .
بعد از دفعه ششم ، خمیر را به قطر یک سانتی متر پهن کرده و شیرینی هایی از قبیل مدل صدفی، لوله ای ، نیمه ماه، گوشی، فرفره و مدل کراسان تهیه می کنیم.

روش تهیه کرم شیرینی دانمارکی :

مواد لازم :
آرد ذرت یا آرد گندم : 2 قاشق سوپخوری
شیر : 5/1 فنجان
زرده تخم مرغ : یک عدد
شکر : نصف فنجان
کره گیاهی : 50 گرم
وانیل یا پوست رنده شده لیمو : به مقدار کم

طرز تهیه :
زرده تخم مرغ و 50 گرم از شکر را با وانیل خوب مخلوط می کنیم. بقیه شکر را با کره گیاهی مهگل مخلوط کرده ، مخلوط را هم میزنیم تا نرم و سفید شود. سپس شیر و آرد ذرت را مخلوط کرده و ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا غلیظ شود . سپس زرده زده شده را ا ضافه کرده و به هم می زنیم. در نهایت کره را به مخلوط افزوده نموده و کرم آماده شده را مورد مصرف قرار می دهیم.
برای تزئین روی شیرینی ها و داخل شیرینی ها از کرم دانمارکی بدست آمده به ترتیب زیر استفاده می کنیم.
برای داخل شیرینی های دانمارکی از کرم دانمارکی به همراه یک قاشق مرباخوری دارچین و یک سوم پیمانه شکر استفاده می کنیم.
برای تزئین روی شیرینی ها از یک عدد تخم مرغ همراه یک قاشق سوپخوری شربت کارامل (شربتی که ازذوب کردن شکر روی حرارت بخار آب حاصل می شود) ، استفاده می کنیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.