نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

فرمت BPG رقیب جدید JPEG

با فرمت BPG رقیب جدید JPEG آشنا شوید
از آنجا که فرمت BPG هنوز جوان است و مرورگر خاصی از آن پشتیبانی نمی‌کند، شاید به این زودی‌ها قابلیت هایش برای کاربران اینترنت ملموس نشود، زیرا تا زمانی که مرورگرهای وب قابلیت بارگذاری تصاویر BPG را نداشته باشند کسی عکس‌های‌ وب سایتش را با این فرمت آپلود نخواهد کرد.
  

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرمت JPEG شاید یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین فرمت‌های‌ اینترنتی باشد که از 20 سال پیش تاکنون محبوبیتش را از دست نداده است؛با وجود الگوریتم قدیمی، حجیم و بلوکی، این فرمت هنوز بر دنیای وب تسلط دارد و با وجود این همه پیشرفت در دنیای فناوری و ظهور فرمت‌های‌ جدید، JPEG هنوز هم قلمروی خود را در فضای اینترنت حفظ کرده است.

یکی از مشهورترین و عمده ترین اقدام‌ها برای جایگزین کردن JPEG با فرمتی جدید، توسط گوگل و با معرفی فرمت WebP انجام شده که البته با گذشت 4 سال از معرفی آن، WebP چیزی غیر از یک فرمت فایل ناشناخته که نتوانسته است محبوبیتی عمومی به دست آورد، نیست. اما به تازگی «فابریک بالارد» برنامه نویس فرانسوی و خالق فرمت‌های‌ FFMPEG و QEMU با فرمت فایل جدیدی تحت عنوان BPG وارد میدان رقابت با JPEG شده است و به گفته کارشناسان این فرمت قابلیت رقابت با JPEG را دارد. اگر می‌خواهید درباره این فرمت جدید بیشتر بدانید ،در ادامه با ما همراه شوید.

BPG که مخفف عبارت Better Portable Graphics است، مزایای بسیاری نسبت به JPEG دارد و الگوریتم فشرده سازی در آن به مراتب بهبود یافته است و تصاویر در هر اندازه‌ای‌ به شکلی بسیار مطلوب تر فشرده می‌شود. عکس هایی که از BPG استفاده می‌کنند، به مراتب وضوح بالاتری دارند و دیگر در آن‌ها خبری از بلوک‌های‌ پیکسلی ناشی از فشرده سازی نیست.

کیفیت تصاویر تحت BPG با کدک HEVC که در تهیه ویدئوهای x265/H.265 کاربرد دارد، مدیریت می‌شود و این مسئله باعث شده است که حتی امکان رمزگشایی این فرمت به صورت سخت افزاری نیز وجود داشته باشد و هر ابزاری که بتواند H.265 را دی کد کند، قابلیت دی کد کردن تصاویر BPG را نیز دارا خواهد بود.

اما از آنجا که فرمت BPG هنوز جوان است و مرورگر خاصی از آن پشتیبانی نمی‌کند، شاید به این زودی‌ها قابلیت هایش برای کاربران اینترنت ملموس نشود، زیرا تا زمانی که مرورگرهای وب قابلیت بارگذاری تصاویر BPG را نداشته باشند کسی عکس‌های‌ وب سایتش را با این فرمت آپلود نخواهد کرد و کسی هم آن را نخواهد دید که بشود مقایسه چشمی انجام داد.

 اما پیش بینی کارشناسان حکایت از آن دارد که این فرمت تازه وارد، قادر است در آینده وب نقش بسیار پر رنگی داشته باشد. پیش بینی می‌شود که وجود این فرمت حضور فرمت‌های‌ دیگری مانند PNG و یا BMP را که کیفیت را در ازای فایل‌های‌ بسیار حجیم ارائه می‌کنند، کمرنگ تر کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.