نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

پایان شایعات مربوط به ابولا و آنفلوآنزای خوکی در تبریز






رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز شایعات مربوط به وجود ابولا و آنفلوآنزای خوکی در تبریز را به طور قطع رد کرد و گفت: طی دوماه گذشته هشت نفر به دلیل بیماری آنفلوآنزای نوع A و B در استان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای نوع A وB در فصل پاییز و زمستان از بیماری های شایع محسوب می شود، گفت: چنانچه فرد مبتلا به سرماخوردگی پس از گذشت سه روز از شروع بیماری علاوه بر عدم بهبود، با تشدید تب، سردرد و دردهای عضلانی مواجه شود باید به پزشک مراجعه کند تا با انجام آزمایشات در صورت وجود آنفلوآنزا تحت درمان قرار گیرد.

  

وی با اشاره به اینکه ویروس آنفلوآنزا خودمحدودشونده است، افزود: در اغلب موارد برای درمان آنفلوآنزا نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نبوده و تنها با استراحت و خوردن مایعات پس از گذشت چند روز بیماری بهبود می یابد.

وی ادامه داد: افراد دارای بیماری های ریوی، قلبی، دیابت، رماتیسم و همچنین افرادی که پیوند کلیه، کبد و مغز استخوان انجام داده اند، مستعد بیماری آنفلوانزا هستند.

صومی شایعات مربوط به وجود آنفلوآنزای خوکی یا پرندگان را در تبریز تکذیب و تاکید کرد: حدود یک درصد از افراد مبتلا به ویروس آنفلوآنزا فوت می کنند که دلیل آن متفاوت بودن سیستم ایمنی بدن در افراد مختلف است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: در تاریخ های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه سال جاری بیشترین آمار مشکوک ابتلا به  ویروس آنفلوآنزا در استان گزارش شده است که در کمتر از ۵۰ درصد آن ها ابتلا به بیماری آنفلوانزا تایید شده و بقیه این افراد مبتلا به سرماخوردگی شدید بوده اند.

وی انتقال عمده این ویروس را از طریق ترشحات دانست و گفت: شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون و مراقبت های فردی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس لازم و کافی است.

صومی در رابطه با آمار بیماران فوتی مبتلا به بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته و سال جاری اظهار کرد: در سال جاری هشت نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا در استان جان باخته اند که این آمار در سال گذشته ۱۶ نفر بود.

وی یادآور شد: هشت نفر فوت شده در اثر آنفلوآنزا در استان، بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشتند.

بر اساس این گزارش؛ طی چند روز گذشته در فضای رسانه ای و مجازی شایعاتی مبنی بر جان باختن و بستری شدن افرادی در پی ابتلا به بیماری ابولا در بیمارستان های امام رضا و سینای تبریز منتشر شده بود که از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به شدت تکذیب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.