نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

شارلوت باواریا

کیک شارلوت با رولت سوییسی

مواد لازم:

برای رول سوئیس:

تخم مرغ بزرگ 4 عدد
شکر 3/4 پیمانه
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری
نمک 8/1 قاشق چایخوری
شکر 2 قاشق غذاخوری
مربای تمشک 2/3 پیمانه
آرد 90 گرم

 

 

برای کرم باواریا:
شیر 1 پیمانه
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ بزرگ 4 عدد
شکر 2/3 فنجان
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
خامه 1و 1/2 فنجان
طرز تهیه:
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
تخم مرغ ها رو از قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای آشپزخانه برسه.
زرده تخم مرغ و شکر رو با هم زن حسابی هم بزنید تا حجم آن دو برابر بشه و کرم رنگ بشه. در حین زدن تخم مرغ ها وانیل رو هم اضافه کنید.
در یک کاسه جداگانه و تمیز، سفیده تخم مرغ را با نمک ابتدا با سرعت پایین بزنید تا کمی کف کنه ، پس از آن با سرعت بالا سفیده را هم بزنید و 2 قاشق شکر را اضافه کنید.هم زدن رو ادامه بدید تا سفیده کاملا پفکی بشه و از کاسه نریزه.
نیمی از آرد را الک کنید و به مخلوط زرده اضافه کنید سپس نیمی از سفیده را به مخلوط زرده و آرد اضافه کنید. باقیمانده آرد و سفیده را به همین ترتیب به مایه اضافه کنید و به آرومی مواد را با لیسک هم بزنید. کف قالب با اندازه 20*30 سانتیمتر را کاغذ پوستی بذارید و مایه رولت را با کاردک روی سطح کاغذ یکسان پهن کنید.
کیک را به مدت 12 دقیقه در فری که قبلا گرم کردید بپزید.بعد از پخت 2 دقیقه صبر کنید تا کیک کمی از حرارت بیافته.
روی سطح کیک کمی شکر بپاشید سپس یک دستمال تمیز روی کیک قرار بدید یک ظرف با سایز ظرفی که کیک را پختید روی پارچه قرار بدید. در واقع تو این حالت کیک بین دو سینی و پارچه و کاغذ پوستی قرار گرفته.
سینی حاوی کیک رو برگردونید تا کیک روی پارچه قرار بگیره و از سینی جدا بشه. کاغذ پوستی رو از روی کیک جدا کنید.
تا زمانی که کیک گرمه رول کردنش راحت تره و مطمئنا رولتتون ترک نمیخوره.کیک رو همراه با پارچه رول کنید و اچازه بدید تا کاملا خنک بشه.
بعد از خنک شدن کیک رو به آرومی باز کنید و روی سطح اون یک لایه مربای تمشک بمالید و دوباره کیک رو رول کنید.این کیک رو میتونید تا یک روز قبل از استفاده برای شارلوت آماده کنید و تو یخچال نگه دارید.

برای کرم باواریا:
شیر را روی حرارت قرار بدید تا جوش بیاد . وانیل رو اضافه کنید.
زرده تخم مرغ و شکر را هم بزنید تا کرم رنگ بشه. سپس به آرومی شیر را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا زرده و شکر کاملا با شیر یکدست بشه. دوباره ظرف رو روی حرارت قرار بدید و دایم هم بزنید تا کمی غلیظ بشه و زرده ها بپزه . حدودا 4 دقیقه کافیه.
پودر ژلاتین رو با 1/3 پیمانه آب سرد هم بزنید و یک دقیقه صبر کنید تا حالت اسفنجی پیدا کنه ، سپس به مخلوط شیر و شکر و زرده اضافه کنید کاملا با هم مخلوط کنید.
کرم رو به مدت 15 دقیقه در دمای آشپزخانه قرار بدید تا کمی خنک بشه.(نه خیلی داغ نه خیلی سرد). سپس خامه زده شده را به کرم اضافه کنید.
کف یک کاسه را با سلفون بپوشونید.حلقه های رولت را در دور تا دور داخل کاسه به صورت فشرده بچینید و سعی کنید که فضای خالی وجود نداشته باشه.
سپس کرم را آهسته داخل کاسه و روی رولت ها بریزید تا فقط کمی از سر کاسه خالی باشه.از حلقه های رولت به آرومی روی کرم بچینید و آن را برای ۵ تا ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.
سپس کاسه را در ظرف مورد نظر برگردونید، لبه های پلاستیک را گرفته و خیلی با احتیاط کاسه را جدا کنید و پلاستیک را از روی کیک بردارید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.