نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

طرز تهیه خمیر پیراشکی

خیلی ها ازم درباره پیراشکی و خمیری که من استفاده می کنم می پرسیدن و منم فرصتی برای عکاسی از مراحل پیراشکی پزون پیدا نمی کردم تا همین چند وقت پیش

خمیری که الان می گم براتون یکی از دستورات خانم منتظمی هست. از دسته خمیرهای آسون و نسبتا فوری با نتیحه مطلوب و عالی. برای پیراشکی های سرخ کردنی یا توی فر مناسبه که البته من ادویه دارش کردم به دلخواه خودمون

مواد لازم:

 

 

آرد گندم نرم : 250 گرم (من آرد سفید قنادی ریحتم) 

روغن مایع: 50 گرم (تقریبا یک جهارم پیمانه میشه)

خمیر مایه: 1 قاشق سوپخوری (5 گرم)

نمک : نصف فاشق چایخوری

شکر: 1 قاشق سوپخوری

تخم مرغ: 2 تا

فلفل و آویشن : به دلخواه

پودر سیر:‌ به دلخواه

طرز پحت:

خمیر مایه و شکر رو توی نصف استکان آب ولرم ریختم و کنار گذاشتم تا عمل بیاد و سطح آب حباب ایجاد بشه. آرد رو الک کردم و توی ظرف جادار ریختم، تخم مرغ ها، نمک، کمی فلفل و آویشن و پودر سیر و خمیرمایه عمل اومده رو هم بهش اضافه کردم

 با قاشق چوبی یا پره خمیرگیر همزن، مخلوط می کنیم .... روغن رو هم اضافه کردم تا خمیر نرم و یکدستی داشته باشیم. مقدار آرد برای خمیرها همیشه گفتم می تونه کم و زیاد بشه...بسته به نوع آرد و آبخورشون تا اونجایی که به دست نچسبه...اگه هم کمی جسبنده بود روی سطح کارد کمی آرد بریزین و روش ورز بدین تا میزون بشه مقدار آردتون

 

خمیر رو خووووب ورز میدیم یا 100 بار می کوبیم به ظرف و بعد روی خمیر رو می پوشونیم و میذاریم جای نسبتا گرم حدود نیم ساعت بمونه تا ور بیاد....یعنی تا ظرف ها رو بشورین و مایه داخل پیراشکی رو آماده کنین خمیرتون هم آماده ست. 

 


blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.