نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

آخرین اخبار استخدامی مددجویان بهزیستی

 زمینه اشتغال ۶۶۶ نفر از مددجویان بهزیستی همدان فراهم شد

 معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان از فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۶۶۶ نفر از مددجویان این سازمان خبر داد و گفت: اشتغال به کار مددجویان بهزیستی دشوار است که برای تسهیل امور ابزارهای تشویقی به کارفرمایان داده می‎شود.

  

محمدتقی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از ابتدای امسال یک‎هزار و ۳۱۸ نفر از مددجویان بهزیستی استان همدان به مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌ معرفی شدند.
وی از فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۶۶۶ نفر از مددجویان این سازمان خبر داد و افزود: ۷۶ نفر به صورت کارفرمایی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و ۲۴۰ نفر نفر نیز از حق بیمه خویش‌فرمایی برخوردار شدند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: دو نفر نیز به مبلغ ۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل معرفی شدند و زمینه اشتغال برای سایر مددجویان را هم کردند.
وی با بیان اینکه برای ۴۵۳ نفر از مددجویان مسکن تأمین شده است، گفت: امسال در حوزه دفتر مراکز غیردولتی ۶ فقره صدور و تمدید پروانه تأسیس برای مؤسسات، ۲۶ فقره موافقت اصولی، ۴۵ فقره صدور و تمدید پروانه فعالیت و ۶۸ فقره صدور و تمدید پروانه مسئول فنی صادره شده است.
بهرامی درباره عملکرد دفتر جلب مشارکت‌های مردمی عنوان کرد: در این دفتر از ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات مددجویان بهره گرفته می‎شود به طوری که در قالب طرح شکرانه سلامت کارمندان و کارگران چهار رقم آخر فیش حقوقی خود را به این طرح اختصاص دادند و در این راستا ۴۰ میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار نفر از مددجویان با بیش از ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار اطعام شدند، افزود: با ساماندهی ۱۸۰ نفر از پزشکان داوطلب، خدمات پزشکی و درمانی گسترده‌ای به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال ارائه کردند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان از فعالیت ۲۸ گروه همیار در قالب ۲۰۰ نفر خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار زکات فطره به بهزیستی نیز اختصاص یافت بر این اساس مبلغ ۴ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال در این زمینه جمع‌آوری شد.
وی ابراز کرد: امسال ۲۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال مشارکت مردمی به صورت نقدی از سوی داوطلبان و خیران انجام شده است و همچنین بیش از ۶۲۰ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال مشارکت غیرنقدی توسط مراکز خیریه انجام گرفته است.
بهرامی با اشاره به اینکه کارت مددجویان برای دریافت مرحله سوم توزیع سبد غذایی شارژ شده است، بیان کرد: مددجویان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه با کار‌ت‌های خود به خرید بپردازند که این شارژ برای یک نفر ۳۰ هزار تومان، دو نفر ۶۰ هزار تومان و برای خانواده سه نفر به بالا به ازای هر فرد ۱۰ هزار تومان تا سقف ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

زمینه اشتغال ۳۵۰۰ مددکار کمیته امداد آذربایجان غربی فراهم شد

ارومیه – ایرنا – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: برای ۳۵۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان زمینه اشتغال فراهم شده است.
[زمینه اشتغال ۳۵۰۰ مددکار کمیته امداد آذربایجان غربی فراهم شد]
جلال حسین زاده عصر روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات این نهاد در چالدران اظهار کرد: در جهت ایجاد اشتغال برای این افراد که عمدتا زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و از اقشار آسیب پذیر هستند بیش از ۳۴۲ میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض الحسنه پرداخت شده است.
وی افزود: این اشتغال با اجرای طرح های خودکفایی در روستاها در زمینه های دامپروری و کشاورزی ایجاد شده اند.
وی گفت: در مناطق شهری نیز شغل هایی در زمینه صنعتی، تولیدی، خدماتی و صنایع دستی و قالی بافی ایجاد شده است.
شهرستان چالدران با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۷۵ کیلومتری شمال مرکز آذربایجان غربی واقع است.

ایجاد بیش از ۳۰۰۰ شغل در سیستان‌وبلوچستان در سال‌جاری 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۲۴ مورد اشتغالزایی در استان ایجاد شده است که بالغ بر ۲۵۶ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال اعتبار از منابع امدادی و غیرامدادی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان‌وبلوچستان، محسن مسعودیان‌راد در نشست مطبوعاتی که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی وجود و ثمره کمیته امداد امام خمینی است و باتوجه به گذشت سه دهه از عمر کمیته امداد تحولات زیادی در آن ایجاد شده و رویکرد جدیدی که در امداد ایجاد شده توانمندسازی محرومین است.
وی اظهار کرد: آنچه امروز می‌شود در عملکرد کمیته امداد مطرح کرد این است که علی‌رغم همه مشکلات مالی سطح پایین جامعه و ناهنجاری‌های رو به افزایش، افزایش است حرکت کمیته امداد یک حرکتی است که جامعه را به سطح سلامت و رفاه برمی‌گرداند و برای پوشش ناهنجاری‌ها دراین مسیر با مشکلات و دشواری‌هایی همراه است.
وی ادامه داد: از جمله کارهایی که برای رفع آسیب‌ها در سطح جامعه می‌توان انجام داد مسئله اشتغال است، عدم امید به آینده، کار و شغل از دغدغه‌های است که در بین عامه جوانان وجود دارد.
مسعودیان‌راد به بیان عملکرد این نهاد در ۱۰ ماه گذشته پرداخت و افزود: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۳ هزار نفر مورد آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: بالغ بر ۲۰۰۰ پرونده اشتغالزایی در دست اقدام است و در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته‌اند و امید می‌رود در سال جاری مشکل پرداخت تسهیلات به تعداد زیادی از این پرونده‌ها حل و منجر به ایجاد اشتغال شود.
مسعودیان‌راد با بیان این که تمام سرمایه کمیته امداد مشارکت و اعتماد مردم است، گفت: به دنبال این هستیم که مشارکت‌های مردم را افزایش دهیم و مردم را در کارهای امدادی دخیل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان بالغ بر ۲۸۲ مورد اهداء جهیزیه را داشته باشیم.
وی افزود: همچنین در طرح اکرام نیز که عامه خیرین در آن مشارکت می‌کنند در سال جاری ۷۰ میلیارد ریال از طریق حامیان به ایتام استان تعلق گرفته است.
وی عنوان کرد: در این نهاد هر تعدادی که از تحت پوشش خارج می‌شوند همان تعداد افزوده می‌شود و امسال بالغ بر ۶۰۰۰ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است و در حال حاضر ۱۰۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند.
مسعودیان راد گفت: ۷۳۸۸ خانواده تحت پوشش این نهاد بیمه تامین اجتماعی شدند که از این تعداد بالغ بر ۵۰ خانوار حقوق بگیر شده‌اند.
وی بابیان اینکه استان سیستان‌وبلوچستان بالاترین میزان یتیم نسبت به تمام کشور را دارد، افزود: این نهاد ۳۰ هزار یتیم زیر ۱۸ سال دارد که بالغ بر ۲۶ هزار و ۶۹۳ نفر از این ایتام دارای حامی هستند و خدماتی که امسال از ناحیه حامیان به آنها داده شده ۷۰ میلیارد ریال با سرانه ماهانه ۳۰۰ هزار ریال است.
وی تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد حامیان استان بومی و بقیه غیربومی هستند و در قالب خیرین از خارج استان کمک می‌کنند.

ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در کمیته امداد شیراز 

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد شیراز گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در کمیته امداد شیراز برای مددجویان ایجاد شده است.

مرآت رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به فعالیت کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: در ‌شیراز از سال ۹۰ تاکنون ۵ هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی ایجاد شده و ۶۸ میلیارد ریال هم وام اشتغال پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین کارهای کمیته امداد است، گفت: خانواده‌های مددجویان از طریق مشاوره خانواده و شغلی استعداد سنجی می‌شوند پس از آن از طریق قرارداد با فنی و حرفه‌ای و ۳۳ آموزشگاه خصوصی در رشته‌های مختلف آموزش می‌بینند.
رسولی افزود: در ۱۰ ماه سال ۹۳‌، ۱۲۰۰ نفر از مددجویان شیرازی در رشته‌های مختف آموزش دیده و مشغول به کار شدند و ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آموزش این افراد صرف شده است.
مدیر کمیته امداد شیراز با اشاره به مراکز نیکوکاری فعال در سطح شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری مدل جدیدی از مشارکت مردمی در کمیته امداد است که از سال ۹۲ در دستور کار کمیته قرار گرفته و از ۶۰ مرکز در سطح استان ۱۶ مرکز سهم شیراز بوده که تاکنون ۱۴ مرکز راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه این مراکز در مساجد راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: امدادیاران در مساجد هر محله به شناسایی فقرا و ثروتمندان محله می‌پردازند و با طرح آمایش محله مشکلات نیازمندان در همان محله برطرف می‌شود.
رسولی با اشاره به فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه تامین مسکن مددجویان بیان کرد: تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی یا از طریق پروژه‌های مسکن مهر یا از طریق مشارکت خیران آماده شده و در اختیار مددجویان شیراز قرار گرفته است که هزار و ۴۲۵ واحد مربوط به مسکن مهر با هزینه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.
مدیر کمیته امداد شیراز افزود: برای مسکن مهر به هر خانوار ۷ میلیون تومان وام بلاعوض و ۳ میلیون تومان هم وام قرض الحسنه پرداخت شده و مابقی هم آورده مددجویان بوده است.
رسولی به بیمه تامین اجتماعی برای زنان زیر ۵۰ سال شهری نیز اشاره کرد و گفت: قراردادی بین کمیته امداد و سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار شهری در نظر گرفته شده که کمیته امداد سهم سرانه این افراد را به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۵۶ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های در شیراز مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند که حداکثر با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه تا سن ۵۵ سالگی بازنشسته می‌شوند.
مدیر کمیته امداد شیراز تصریح کرد: جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر از بیمه کمیته امداد بهره‌مند شدند و در ۱۰ ماه گذشته علاوه بر هزینه بستری مبلغی که کمیته در قالب ویزیت به مددجویان پرداخت کرده ۷ میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال بوده است

پرداخت ۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان دهستان خسروشیرین

مدیر کمیته امداد امام خمینی آباده از پرداخت ۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان دهستان خسروشیرین در سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، امیر باوندپوری در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور اعضای شورای اسلامی دهستان خسروشیرین و رئیس شورای اسلامی شهرستان آباده برگزار شد، اظهار کرد: شناسایی نیازهای مددجویان، استعدادیابی و شناخت توانمندی آن‌ها، هدایت و حمایت از مددجویان در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و ایجاد اشتغال پایدار، پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی، مشاوره شغلی و اجتماعی در راستای کمک به معیشت اقتصادی و اجتماعی مددجویان و فقرزدایی جامعه از وظایف اصلی مسئولان به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی است.
وی خدمت صحیح، مناسب و به‌موقع به محرومان و نیازمندان جامعه را اصل امانت‌داری نسبت به نظام و وظیفه شغلی و انسانی دانست و افزود: وجود اشتغال پایدار موجب رفع بسیاری از نیازهای خانواده‌ها و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد شد ازاین‌رو حمایت و همکاری مسئولان با کمیته امداد امام خمینی در تحقق این هدف والا و تأثیرگذار بسیار لازم است.
باوندپوری در پایان با اشاره به جمعیت ۲۰۰ خانواری دهستان خسروشیرین عنوان کرد: ۵۱۴ نفر از اهالی این دهستان زیرپوشش کمیته امداد آباده قرار دارند که با حمایت این نهاد ۱۱۶ طرح اشتغال دامداری، کشاورزی، مغازه‌داری، قالی‌بافی و… مددجویی در چند سال گذشته فعال شدند.

تحقق ۷۳ درصدی تعهد اشتغال مددجویان در بهزیستی خراسان رضوی

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۷۳ درصد تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی محقق شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، فاطمه آراسته اظهار داشت: با هزینه‌کرد این اعتبار در ۱۰ ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۲۸۷ نفر مشغول کار شده‌اند.
معاون اشتغال و مشارکت‌های بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: تعهد کشوری بهزیستی خراسان رضوی برای ایجاد اشتغال، ۳ هزار و ۱۵۰ نفر بوده که تاکنون به صورت میانگین ۷۳ درصد آن محقق شده است.
آراسته اظهار داشت: رقم میانگین به این جهت است که در برخی شهرستان‌ها تعداد اشتغال یافتگان بیشتر و در برخی کمتر بوده ‌و رقم میانگین، متوسط اشتغال‌های ایجاد شده در ۲۸ شهرستان استان است.
به گفته‌ وی، چناران با تحقق ۱۷۶ درصد اشتغال بالاترین میزان فرصت شغلی را ایجاد کرده است.
آراسته اضافه کرد: از ۲۸ شهرستان استان، ۹ شهرستان، کمتر از ۱۰۰ درصد تحقق اشتغال داشته‌اند و بقیه بین صفر تا ۷۶ درصد بیش از میزان مورد انتظار، اشتغال را محقق کرده‌اند.
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تعهد کل واحدهای بهزیستی در شهرستان‌های خراسان رضوی برای ایجاد اشتغال در امسال ۳ هزار و ۱۵۰ نفر است و نیز با توجه به عملکردی که تا این زمان داشته‌اند انتظار می‌رود تعداد مشاغل ایجاد شده تا پایان سال به بالاتر از این سقف برسد.
وی در زمینه‌ بانک‌های ارائه دهنده‌ تسهیلات اشتغال گفت: تا پایان دی‌ ماه، بانک ملی با ۷۷ میلیارد ریال و بانک توسعه تعاون با ۱۵.۶ میلیارد ریال بیشترین و کمترین اعتبارات را به اشتغال مددجویان بهزیستی استان اختصاص داده‌اند اما اختصاص اعتبارات کماکان ادامه دارد و ممکن است در دو ماه پایانی سال این روند تغییر کند.

زمینه اشتغال ۱۵۰۰ مددجوی کمیته امداد فراهم شد

مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان گفت: زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر مددجویی تحت پوشش کمیته امداد در ۹ ماهه گذشته با استفاده از تسهیلات بانکی فراهم شده است.

علی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به دریافت اعتبار قابل‌توجه بانکی از محل بانک‌های عامل جهت ارائه وام به مددجویان اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده با بانک‌ها متقاضیان در مرحله معرفی به بانک‌های عامل می‌باشند، چنانکه با اخذ وام زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰ نفر را فراهم‌شده است.‌
وی افزود: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۸۰۸ طرح خوداشتغالی با اعتباری بالغ‌بر ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان اصفهان اجرا شده است.‌
مدیر کمیته امداد شهرستان اصفهان تصریح کرد: از منابع کمیته امداد ۲۲۴ طرح با مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و از منابع بانکی ۵۸۴ طرح با مبلغ ۴۵ میلیارد ریال بوده که طرح‌ها شامل طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خوداشتغالی بوده است.‌
وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳۵۱ نفر تحت عنوان حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.‌
جعفری در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی با اشاره به دوره‌های برگزارشده قلم‌زنی، تابلو فرش، خیاطی، کامپیوتر، صنایع‌دستی گفت: در این مدت ۹ ماهه تعداد ۴۴۵ نفر مشغول فراگیری مهارت‌های لازم شده‌اند.‌

ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد حمایتی سه هزار و ۵۰۰ طرح با پنج هزار فرصت شغلی را طی سال ۹۳ در سطح استان اجرا خواهد کرد.
سید غلام‌رضا متقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با بیان اینکه خدمات کمیته امداد صبغه اجتماعی دارد به بیان شش مؤلفه از آسیب‌های اجتماعی و اقدامات مؤثر این نهاد در مقابله با آسیب‌ها پرداخت.
مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد دستگاه‌های حمایتی را سپر امنیتی و روانی برای جامعه خواند و تصریح کرد: حمایت تحصیلی این نهاد مقدس از ۹ هزار دانش‌آموز و چهار هزار دانشجو در مقابله با بی‌سوادی و ارتقای علم و دانش مددجویان یکی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است که به خوبی در حال انجام است.
متقی با بیان این‌که کمیته امداد در زمینه آموزش مددجویان برنامه دارد، عدم مدیریت اقشار آسیب‌پذیر را باعث ناامنی اجتماعی در جامعه دانست و ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف در فصول سال صورت می‌گیرد.
وی راهکار کمیته امداد در مهار ازدواج دیر هنگام را حمایت از زوج‌های جوان در شرف ازدواج با تأمین جهیزیه و کمک مالی عنوان و تصریح کرد: در همین راستا همایش بزرگ ازدواج فرزندان مددجو با حضور خیرین در دهدشت برگزار و بیش از ۳۰۰ جوان راهی خانه بخت شدند.
متقی خدمات کمیته امداد در حوزه سلامت با پیشگیری و بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی را یادآور شد و افزود: این نهاد در تأمین مسکن، پرداخت مستمری و معیشت مددجویان را حمایت می‌کند.
این مسئول بیکاری را معضل بزرگ جامعه خواند و گفت: کمیته امداد با اجرای طرح‌های پایدار اشتغالزایی مددجویان زمینه اشتغال مددجویان را فراهم می‌سازد.
به گفته متقی تاکنون ۲۲ هزار طرح با ایجاد حداقل ۲۵ هزار فرصت شغلی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که طرح‌های خودکفایی، مددجویان را از چرخه حمایت خارج و زمینه ورود دیگر نیازمندان را فراهم می‌سازد، تصریح کرد: از ۳۲ هزار خانوار با جمیعت ۹۵ هزار نفری مورد حمایت تاکنون پنج هزار خانوار از چرخه حمایت خارج شده‌اند و به تدریج این آمار به ۱۰ درصد جمیعت تحت پوشش خواهد رسید.
متقی از اجرای سه هزار و ۵۰۰ طرح با پنج هزار فرصت شغلی جهت مددجویان کمیته امداد در سال ۹۳ خبر داد و گفت: تاکنون نصف این طرح‌‌ها تحقق پیدا کرده است.

ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

دستیار معاون خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سه سال گذشته توانسته با همکاری دستگاه‌های متولی اشتغال ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان مورد حمایت ایجاد کند.
به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، مرتضی بوجار، در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد زهک اظهار کرد: یکی از مهم ترین مسائل کمیته امداد بحث بیکاری و اشتغال جامعه هدف این نهاد است که امیدواریم بتوانیم با یک نگاه جدید و با ارتقاء بینش نظری و عملی بیش از گذشته در این زمینه وارد عملیات شویم.
وی افزود: از برنامه‌های در دست اقدام این نهاد، توجه به مشاغل خانگی و صنایع دستی بومی است.
دستیار معاون خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: پیشرفت و اقتدار ملی و توانمندشدن نیازمندان جامعه در گرو اجرای برنامه‌های صحیح در حوزه اشتغال است.
بوجار اذعان کرد: این در حالی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری و همیاری دولت، مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در طی سه سال گذشته توانسته برای ۳۰۰ هزار خانوار مورد حمایت از طریق پرداخت تسهیلات بانکی و صندوق اشتغال این نهاد مقدس، شغل ایجاد کند.
وی بیان کرد: ارایه خدمات حمایتی و به ویژه توانمندسازی کمیته امداد به مددجویان به نحوی است که در ابتدای امر در جهت رفع نیازهای آنان اقدام شده و سپس مجموعه امکانات را هدایت خواهیم کرد تا خودشان زندگی خود را هدایت کنند.
دستیار معاون خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: فرآیند توسعه و توانمندسازی نیازمندان همواره نیازمند مدیران توسعه یافته و توانمند است.
بوجار اذعان کرد: ناظران در سطح کشور، کارشناسان و مسئولان خودکفایی در خط مقدم فقرزدایی قرار دارند.

اشتغال مددجویان اولویت اصلی کمیته امداد است

جیرفت – ایرنا – دستیار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در جنوب کرمان گفت: برنامه های اصلی کمیته امداد حول محور اشتغال است و در این زمینه اشتغال مددجویان در اولویت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، غلامرضا حسنخانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در جیرفت با بیان این که توانمندسازی مددجویان در دستور کار قرار دارد افزود: توان سنجی، استعداد یابی و آموزش از برنامه هایی است که برای توانمند سازی مددجویان مورد تاکید قرار دارد و بعد از آموزش، نیازسنجی مناطق روستایی بررسی می شود.
وی گفت: یکی از علل موفقیت طرح های کمیته امداد وجود نظارت مستمر بر طرح هاست زیرا نظارت حین انجام کار و بعد از انجام طرح باعث شده که اشتغال طرح ها دایمی و درآمد زایی آن پایدار باشد.
حسنخانی با اشاره به نیازمندی جنوب کرمان به ادوات کشاورزی گفت: بیش از ۵۰ خانوار نیازمند دریافت تراکتور هستند که با پیگیری های انجام شده تراکتورها به این افراد داده می شود.
وی گفت: نگاه مرکز به جنوب کرمان مثبت است و در جنوب کرمان از همه ظرفیت ها موجود استفاده خواهد شد.
وی محور دوم کمیته امداد را مباحث فرهنگی ذکر کرد و افزود: در این راستا چهار خوابگاه دانش آموزی در جنوب کرمان راه اندازی شده است.
دستیار مدیرکل کمیته امداد استان در جنوب کرمان، محور کار بعدی را مشارکت مردم در توسعه خواند و بیان کرد: با توجه به ظرفیت های خوب در جنوب استان توزیع صندوق های صدقات و جمع آوری زکات مورد استقبال قرار گرفته و زکات جمع آوری شده برای کمک به نیازمندان و توسعه همان روستا مورد استفاده قرار می گیرد.
وی درباره طرح های کمیته امداد در ماه رمضان گفت: امسال نخستین بار جشن رمضان در شهرستان جیرفت برگزار می شود و در کنار آن نمایشگاه توانمندی های مددجویان و ثبت نام طرح ایتام و اکرام با کمک شهرداری در پارک ولیعصر (عج) برگزار خواهد شد.
حسنخانی خاطرنشان کرد: طرح مفتاح الجنه با سرکشی از خانواده های مددجویان توسط دو اکیپ از مسوولان در دستور کار قرار دارد که این طرح ها در ماه مبارک رمضان اجرا می شود.
به گفته وی شش هزار و ۵۴۹ یتیم در هفت شهرستان جنوبی وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ نفر در شهرستان جیرفت زندگی می کنند و همه آنها دارای حامی هستند.
۹۷ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در هفت شهرستان جنوبی کرمان سکونت دارند

اشتغال ۹۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، مراد شمس‌الدینی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان شهرستان کنگان اظهار کرد: کمیته امداد یک نهاد حمایتی است و بیشترین خدمات را به افراد مستضعف و ضعیف جامعه ارائه می‌کند.
وی افزود: حجم و کیفیت خدمات به جامعه هدف باید افزایش یابد و کمیته امداد برای افزایش سطح کیفی خدمات از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی کنگان با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال ایجاد شده در قالب طرح خودکفایی، توان‌افزایی و کارانگیزی در زمینه‌های حمل و نقل، دامپروری، صنفی و صنعتی و خدماتی بوده است.
وی اضافه کرد: برای ایجاد این فرصت‌های شغلی مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات اشتغال از محل منابع امدادی به مددجویان تحت حمایت اعطاء شد.
شمس‌الدینی از اشتغال ۹۰ نفر از فرزندان مددجوی کمیته امداد امام خمینی در پارس جنوبی خبر داد که در شرکت‌های منطقه مشغول به کار شده‌اند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان کنگان بیان کرد: در شهرستان کنگان نیز ۲۳۷ طرح اشتغال از منابع بانکی و امداد پرداخت شده است.
شمس‌الدینی یادآور شد: همچنین با تلاش انجام گرفته تعداد ۱۰۷ طرح جاری شامل ۵ پروژه کار انگیزی، ۳۰ پروژه مشاغل خانگی و ۸۲ پروژه خود اشتغالی وجود دارد.

ایجاد ۶۰۰ مورد شغل برای مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کرمان گفت: طی سه ماه نخست سال جاری ۶۰۰ مورد شغل برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این استان ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا بزمانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: همه افراد تحت پوشش کمیته امداد همه نمی‌توانند به صورت دائمی‌از این سازمان خدمات دریافت کنند.
وی افزود: افرادی که توانایی کار دارند برای آنها ایجاد اشتغال می‌کنیم و در ایجاد اشتغال استعدادسنجی منطقه‌ای، مشاوره شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تعامل با کارفرمایان و کاریابی برای مددجویان صورت می‌گیرد.
بزمانی گفت: تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده‌ایم که به صورت رایگان به مددجویان ‌آموزش داده می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: تسهیلات کمیته امداد در سه مقوله کارانگیزی، توان‌افزایی و خود‌اشتغالی است و تسهیلات ما از طریق منابع ارزن قیمت بانکی و منابع صندوق کمیته امداد به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: برای آموزش مددجویان در زمینه ایجاد اشتغال تفاهمنامه‌های خوبی با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، نظام پرستاری، میراث فرهنگی و… بسته‌ایم.
بزمانی تصریح کرد: در منطقه جنوب استان کرمان در بخش ماشین‌آلات کشاورزی مشکل داریم و با پیگیری صورت گرفته ۱۰۰ دستگاه تراکتور خریداری می‌کنیم و به صورت وام قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: یک تفاهمنامه با حمل و نقل روستایی در آینده منعقد می‌کنیم تا بتوانیم‌ تعداد خودرو پژو و سمند به ناوگان حمل و نقل بین شهری اضافه‌ کرد.
این مسئول بیان داشت: سال گذشته جشن خودکفایی و کاریابی را برای ۶ هزار و ۲۰۰ خانوار در سطح استان کرمان برگزار کردیم و امسال برنامه داریم جشن خودکفایی را در سطح استان بر‌گزار کنیم.
بزمانی اضافه کرد: دولت ۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت منابع بانکی برای کمیته امداد تخصیص‌ داده و ۹۰ میلیارد تومان آن به کمیته امداد استان کرمان‌ اختصاص یافته است.
وی خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار در سطح استان با تمام بانک‌های خصوصی این تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد اختصاص داده‌اند که امیدواریم بتوانیم در اختیار افراد متقاضی اشتغال بگذاریم.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان گفت: در سال جاری کمیته امداد تعهد کرده ۷ هزار و ۵۰۰ شغل در سراسر استان کرمان ایجاد کند.
بزمانی متذکر شد: از زمان تاسیس کمیته امداد استان کرمان تاکنون ۶۲ هزار طرح‌هادی در سطح استان کرمان اجرا شده که در حال حاضر ۲۶ هزار طرح فعال اشتغال با نظارت کمیته امداد استان کرمان وجود دارد.
این مسئول عنوان کرد: در سال گذشته رتبه نخست استانی را در زمینه اشتغالزایی کسب کرده‌ایم ‌و در سه ما نخست سال جاری با توجه به اینکه هنوز تسهیلات بانکی اختصاص نیافته، ۶۰۰ شغل برای خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد استان ایجاد کرده‌ایم.

۲۶۰۰ طرح اشتغال زایی برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: در سال جاری دو هزار و ۶۲۲ طرح اشتغال‌زایی با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط کمیته امداد در استان اجرا شده است.
سید جواد رضوی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال چهار هزار و ۹۴۳ نفر در راستای اشتغال آموزش دیده‌اند که در برخی از سرفصل‌های آموزشی نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از تولید ۹۶۱ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد در استان خبر داد و گفت: مساحت این فرش‌ها چهار هزار و ۸۱۱ متر بوده که به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال به فروش رسیده است.
رضوی به مسائل فرهنگی در کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: طلاق در بین نوعروسان کمیته امداد به خاطر ۷۰ ساعت آموزش دینی و قبل ازدواج زیر یک درصد است.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۹۷۰ خانواده تحت پوشش طرح نظام جامعه خانواده قرار دارند، ادامه داد: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت آموزش سطح ارتقای زندگی برای زنان سرپرست خانواده در سال جاری برگزار شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: دو هزار دانشجو و طلبه، ۹ هزار دانش‌آموز و ۳۴ نفر نخبه در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.
رضوی از آزادی ۱۰۶ نفر از جرائم غیر عمد با مبلغ شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: ۲۵ نفر از وکلای نیکوکار با هدف آشنایی مددجویان با مسائل حقوقی با کمیته امداد همکاری می‌کنند.
وی به راه اندازی حوزه رسیدگی به امور مددجویان در شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: همچنین به منظور استفاده از توان علمی و ارتقای دانش حقوقی کارکنان با دادگستری استان برای برگزاری کلاس آموزشی مکاتبه شده است

ایجاد اشتغال برای برخی مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی بشرویه از ایجاد اشتغال برای ۱۸۴ نفر از مددجویان امداد این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد.
رمضان برمک امروز در گفت‌ ‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال ۱۶۵ طرح اشتغال در کمیته امداد شهرستان اجرا شده است که از این تعداد ۸۰ طرح مربوط به مشاغل خانگی و ۸۵ طرح نیز مربوط به خود اشتغالی بوده است.
وی ارزش ریالی طرح‌های اشتغال‌زا را بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: کمک به خودکفایی مددجویان به وسیله وارد کردن آنان به چرخه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی بشرویه از فعال‌بودن ۹۰ طرح قالی‌بافی توسط مددجویان خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال، ۵۱ تخته فرش به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال در این شهرستان تولید شده است.
بهره‌مندی ۳۵۱خانوار از مددجویان امداد بشرویه از خدمات تامین اجتماعی
برمک بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال دانست و اضافه کرد: تعداد ۳۵۱ خانوار از مددجویان کمیته امداد بشرویه از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.
وی متذکر شد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای حق بیمه خانواده‌های زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی بشرویه یادآور شد: همچنین حدود ۴۴ میلیون ریال نیز در ارتباط با امور بهداشتی و درمانی مددجویان هزینه شده است.
برمک اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی در راستای حمایت از مددجویان و ارتقای سطح اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی افراد زیر پوشش اقدامات حمایتی مختلفی را اجرا می‌کند تا علاوه بر حفظ شان و کرامت انسانی زمینه حضور و فعالیت بیشتر آنان در سایر عرصه‌های جامعه بیش از پیش فراهم شود

اجرای بیش از هزار طرح اشتغال‌ توسط مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال یک هزار و ۱۶۶ طرح اشتغال توسط مددجویان زیر پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال اجرا شده است.
ارسلان جلال‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از پرداخت نزدیک به ۸۲ میلیارد ریال جهت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
قائم‌مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اصلی‌ترین اهداف کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متفاوت است.
وی افزود: یکی از اقدامات مهم در راستای توانمندسازی مددجویان بحث اشتغال خانواده‌ها و ارائه تسهیلات خودکفایی است.
جلال‌فرد تصریح کرد: کمیته امداد در تلاش است تا همگام و همنوا با شعار سال که توسط مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیده شده، اقدامات مؤثرتری در این راستا انجام دهد.
وی بیان داشت: در همین راستا در سال‌جاری یک هزار و ۱۶۶ طرح اشتغال توسط مددجویان تحت حمایت با اعتباری بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال اجرا شده است.
جلال‌فرد افزود: از این طرح‌ها، ۷۸۱ طرح با مبلغ ۵۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی و ۳۸۵ طرح با بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته امداد اجرا شده است.
قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که قسمت عمده‌ای از اعتبارات مورد نیاز جهت اشتغال از محل منابع بانکی تأمین می‌شود، لذا توجه و دقت نظر مسئولان بانکی و همین طور سایر مسئولان استانی و شهرستانی را می‌طلبد تا بتوانیم در این راستا گام‌های مؤثری برای مددجویان برداریم.
وی همچنین به آموزش تعداد سه هزار و ۶۰۶ نفر از مددجویان اشاره کرد و گفت: در این زمینه اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال هزینه شده است.
جلال‌فرد آموزش‌های ارائه شده را در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع‌دستی عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش افراد واجد شرایط خانواده‌های مددجو و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور مهارت‌یابی، ارائه مشاوره‌های شغلی در زمینه کسب موقعیت‌های شغلی مناسب به مددجویان با حضور کارشناسان متخصص در این حوزه از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد است.
وی ارتقاء عزت نفس و حفظ کرامت انسانی را از دیگر اهداف اشتغال‌زایی مددجویان عنوان کرد و بیان داشت: تلاش کمیته امداد بر این است که تا پایان سال‌جاری حدود سه هزار طرح برای مددجویان این نهاد اجرا شود.

ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی برای مددجویان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: تعهد اشتغال این نهاد برای سال‌جاری، ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی است و امید می‎رود این مهم تا پایان امسال محقق شود.
ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ هزار خانوار از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند هستند.
وی بر ضرورت خودکفایی مددجویان تأکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های اشتغالزایی مهم‌ترین راهکار خودکفایی مددجویان است.
رستگار با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده در این استان در سال‌جاری، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌هزار طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان در استان اجرا شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این در حالی است که تعهد اشتغال این نهاد برای سال‌جاری، ایجاد ۴ هزار فرصت شغلی است و امید می‎رود این مهم تا پایان امسال محقق شود.
وی از برگزاری جشن خودکفایی و تقدیر از صاحبان طرح‌های اشتغالزایی موفق در استان خبر داد و افزود: در مراسمی کارآفرینان برتر استان معرفی و تجلیل می‌شوند.

ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی از پیش‌بینی ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد در سال آینده خبر داد.
حسین انواری عصر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در صورت حمایت‌های دولت و تأمین اعتبار و ثبات مطالعات زمینه اشتغال ۵۰۰ هزار نفر مددجو کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه اهداف و فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) براساس چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری تبیین و تدوین شده است، افزود: از گذشته تا کنون بخشی از فعالیت‌های دولت به کمیته امداد محول شده و اعتباراتی که دولت در بودجه اختصاص می‌دهد برای انجام این تکالیف است.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی اذعان داشت: برنامه‌های حمایتی از نیازمندان و اقشار آسیب‌‌پذیر، توانمندسازی و عزت نفس خانواده‌های تحت حمایت از اولویت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی است.
انواری خاطرنشان کرد: در دولت جدید نیز رایزنی‌هایی با وزرا و مسئولان در راستای کاهش معضلات محرومان و برنامه‌های حمایتی و فراهم کردن شرایط برای توانمندسازی محرومان صورت گرفته است.
وی یادآور شد: این نهاد در تلاش است تا تمام افراد خانواده در طرح‌های اشتغال شرکت کنند و از اعتبارات اشتغال‌زایی بهره‌مند شوند.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه حل معضلات و مشکلات محرومان مرتبط به یک دستگاه نیست، ظرفیت خدمات دهی کمیته امداد امام خمینی را ۴.۵ میلیون نفر عنوان و تصریح کرد: سالانه ۳ میلیون نفر نیز از خدمات موردی کمیته امداد امام خمینی استفاده می‌کنند.
ترقی، بودجه سال ۹۲ این نهاد را حدود ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

اجرای ۱۴۲طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در فریدونکنار

مدیر کمیته امداد امام خمینی فریدونکنار گفت: سهمیه سال‌جاری کمیته امداد فریدونکنار برای اجرای اشتغال ۱۴۲ طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال است.
غلامرضا علیپور صبح امروز در جلسه واحد اشتغال کمیته امداد امام خمینی این شهرستان اظهار داشت: تعداد طرح‌های اجرا شده در سال ۹۰ حدود ۱۷۳ طرح با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی تعداد طرح‌های اجرا شده سال گذشته را ۲۱۴ طرح با اعتبار یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان اعلام کرده و تصریح کرد: تعداد طرح‌های اجرا شده امسال نیز ۶۵ طرح با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال بوده است.
به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی فریدونکنار، سهمیه سال ۱۳۹۲ اجرای اشتغال در این شهرستان ۱۴۲ طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال بوده است.
وی با تغییر رویکرد کمیته امداد به سمت اشتغال گفت: همانطوری که مردم می‌دانند نداشتن یک شغل مناسب می‌تواند بر سلامت افراد تاثیر بگذارد و عدم اشتغال افراد می‌تواند باعث اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، تیرگی روابط شخصی، اجتماعی و همچنین نشاط و شادابی خانواده‌ها شود.
علیپور افزود: مجموعه همکاران ما در کمیته امداد امام خمینی درصدد هستند که بار روانی خانواده‌ها را با ایجاد اشتغال پایدار کم کنند و این امر محقق شده و خیلی از خانواده‌ها به استقلال اقتصادی رسیدند.
وی با اشاره به اینکه عملکرد و خدمات امداد به نیازمندان از مراکز مختلف نظارت و بازرسی می‌شود، اظهار داشت: کمیته امداد از سوی دفتر مقام معظم رهبری، مؤسسه مفید راهبر، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی،نظارت، بازرسی کمیته امداد مرکز و استان مورد کنترل و بازرسی قرار می‌گیرد.
به گفته علیپور، اشتغال مددجویان فریدونکنار با جدیت دنبال می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.