نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

طرز تهیه کباب برگ

کباب برگ یا انتخاب همیشگی دوستداران گوشت

مواد لازم:

 

گوشت راسته با فیله گوساله : یک کیلو

روغن زیتون : 1/3 پیمانه

پیاز : 2 عدد

نمک و فلفل :  به میزان لازم



تهیه کباب برگ 

  1. این کباب را می توان از راسته گوسفند یا گوساله انتخاب کرد . راسته را پیش از بریدن باید پاک کرد. یعنی 3 الی 4 سانتیمتر از سر کلفت آن را که محل اتصال به استخوان است، باید برید ورگ و ریشه روی راسته را باید برداشت.
  2. راسته را پاک و از طول به چند قسمت 10 سانتی متری تقسیم کنید . هر قسمت را روی تخته بخوابانید و با برش طولی به شکل چند ورقه به کلفتی حدود یک سانتی متر ببرید.
  3. 3.یک ورقه از راسته ها را روی تخته بگذارید و با پشت یک کارد سنگین یا ساطور یا بیفتک کوب روی گوشت بکوبید. آب پیاز رنده شده , روغن زیتون, ماست (در صورت دلخواه) و زعفران را مخلوط کنید .
  4. راسته ها را در این مایه بخوابانید و بگذارید حداقل یک شب بماند, سپس به سیخ بکشید . توجه داشته باشید نمک گوشت های قرمز مخصوصاً کباب ها را باید در وسط پخت زد . اگر این کار را از قبل از پخت انجام دهید, گوشت آب انداخته و کباب خشک و سفت می شود. گوشت‌ها را به پهنایی در حدود 7 سانتیمتر برش داده، آن‌ها را به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه کنید.
  5. سپس پیاز را با رنده ریز رنده کرده تا کاملاً له شود . آب آن را گرفته و با روغن زیتون و فلفل مخلوط کنید .
  6. گوشت‌ها را به‌مدت 24 ساعت در مخلوط آب پیاز و روغن زیتون خوابانده و در یخچال قرار دهید.
  7. سپس 2 الی 3 بار با بیفتک کوب روی گوشت‌ها بزنید .
  8. تکه های گوشت را که به سیخ می‌کشید آنها را روی کباب پز کباب کنید و گاهی سیخ های کباب را بر گردانده تا هر دو طرف کاملاً پخته شود. اما دقت می کنیم که کباب زیاد خشک نشود .
  9. نمک را نیز در اواخر پخت به گوشت اضافه کنید . پس از پخت کباب‌ها را در دیس سرو کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.