نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

طرز تهیه کیک خامه ای

مواد لازم برای کیک :

 

 

آرد 3 لیوان

تخم مرغ 4 عدد

ماست 5 ق غ

بیکینگ پودر 2 ق چ

وانیل 1 ق چ

شکر 1.5 لیوان

شیر 1 لیوان

روغن 1 لیوان

خامه فرم گرفته شده ۲ پیمانه

شهد یا مربا در اندازه ۲ قاشق غذا خوری

خوب واسه شروع باید همه مواد ما هم دمای اتاق باشه ، یه وقت از یخچال برندارید تخم مرغ یا شیر رو مستقیم استفاده کنید،پس باید یه ساعت بیرون از یخچال باشه .

فر را روشن کرده و روی درجه 180 سانتیگراد یا 360 فارنهایت قرار دهید.

تخم مرغ ها رو توی ظرف بشکنید و حسابی هم بزنید تا کف بکنه ، بعد از ۲ دقیقه هم زدن شکر و وانیل رو اضافه میکنیم و به مدت ۳ دقیقه هم میزنیم تا به رنگ کرم روشن در بیاد و همچنین کشدار .

این قسمت مهمترین قسمت کیکمونه پس باید حسابی هم بزنید ، حالا نوبت ماسته که اضافه بکنیم و بازم هم میزنیم و روغن رو اضافه میکنیم یه کوچولو هم که زدیم شیر رو اضافه میکنیم .

بیکینگ پودر رو لابه لای آرد الک کنید و به مایه کیکمون اضافه میکنیم خیلی آروم آروم وبهتره تو این مرحله از همزن برقی استفاده نکنیم و با یه ویسک یا قاشق به طور دورانی هم میزنیم .

اگه از آرد کیکی استفاده میکنید که خودش بکینگ پودر داره و Self Rising هست دیگه نیازی به بکینگ پودر نیست. اما از آرد کیک معمولی استفاده میکنید باید بکینگ پودر اضافه کنیم.

اینکار را باید خیلی سریع انجام بدید که پف تخم مرغها نخوابه و گلوله های از آرد تشکیل نشه .

مواد را آهسته توی قالبی که از قبل با کره یا روغن جامد چرب کردیم و آرد پاشیدیم ( در صورتی که قالبمون نچسب نباشه ) بریزید.

کیک را به مدت 1 ساعت در طبقه وسط فر قرار دهید و به هیچ وجه قبل از 20 دقیقه در فر را باز نکنید. من کیکم زودتر از ۱ ساعت میپزه ، شما باید از ۴۰ دقیقه به بعد چک کنید که کیک پخته شده یا نه.

بعد از بیرون آوردن کیک از فر باید صبر کنید که سرد بشه بعد از قالب جدا کنید .

وقتی کیکمون سرد شد از وسط نصفش کنید و کمی شهد یا مربا واسط کیک که میخواهد خامه اضافه کنید .

مواد لازم برای نون خامه ای :

آرد 200 گرم

تخم مرغ ۴ تا ۵ عدد

روغن ۲ قاشق سوپ خوری

پودر قند ۲/۳ پیمانه

نمک نصف قاشق چای خوری

وانیل نصف قاشق چای خوری

شکر 2 قاشق غذا خوری

آب ۱ پیمانه و نصفی

خامه۲۵۰ گرم

آب ، نمک ،شکر و روغن رو ته یه قابلمه کوچیک میریزیم و رو حرارت ملایم اجاق گاز میزاریم تا جوش بیاد .

وقتی جوش اومد آرد رو یه دفعه به این مخلوط اضافه میکنیم و با قاشق چوبی مخلوط میکنیم و مرتب هم میزنیم تا زمانی که خمیر سفت بشه و مثل یه توپ وسط قابلمه جمع بشه .

از روی حرارت برش میداریم کمی هم میزنم تا خنک بشه .
بعد از این که کمی سرد شد تخم مرغ هارو یکی یکی اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا خمیر نرم و لطیفی داشته باشیم.

سینی فر رو چرب میکنیم و این خمیر نرم رو توی قیف ماسوره دار ( یا بدون ماسور ) میریزیم و بشکل گرد بزرگ یا کوچیک تو سنی فر میچینم با فاصله و میزاریم تو فری که از قبل داغ شده رو دمای ۴۰۰ درجه یا آخرین درجه حرارت فر و به مدت ۷ ت ۱۰ دقیقه میزاریم بپزه ،وقتی دیدیم پوف کرد و طلایی شود از تو فر در میاریم و میزاریم که خنک بشه .

نکته مهمی که اینجاست واسه این که نذارید پف نون خامه ای بخوابه باید سریع از سینی فر در بیریم و روی یه دستمال نخی بزاریم تا خنک باشند.

خامه رو با پودر قند و وانیل خوب هم میزنیم تا حجم پیدا کنه و بعد از این که نون ها خنک شود با یه قیف خامه رو داخل این نون خامه ای ها پر مکنم و در آخر اگه دوست داشتید کمی شکلات آب شده روش میریزیم .

طرز تهیه کرم کاسترد ایتالیایی برای فیلینگ

مواد لازم :

شیر ۲ و ۱/۲ پیمانه
نصف قاشق مربا خوری وانیل
شکر ۱ پیمانه
آرد کیک ۲/۳ پیمانه
زرده تخم مرغ ۵ عدد
کره ۱ قاشق

این مقدار مواد بهمون حولوحوش ۳ پیمانه کرم کاسترد ایتالیایی میده .

اول شیر و وانیل رو تو قابلمه میزاریم که به جوش بیاد .

توی کاسه دیگه شکر و آرد و زرده تخم مرغ رو با همزن دستی هم میزنیم یه مقدار تا مخلوط هم باشند فقط یادتون باشه زرده هارو یکی یکی اضافه میکنیم و هم میزنیم ، نیازی نیست که زیاد هم زده بشه . یک ملاقه از شیر که به جوش اومده رو به این مخلوط اضافه میکنیم .

وقتی یه ملاقه شیر داغ رو ریختیم رو این مخلوط ،هم میزنیم تا زرده یهو به قولی پخته نشه . حالا همه این مخلوط رو اضافه میکنیم به شیرمون که در حال جوشه و هم میزنیم تا زمانی که سفت بشه و یک کرم لطیفی رو داشته باشیم . بعد ۲ تا ۳ دقیقه که کرممون سفت شد شعله گاز رو خاموش میکنیم و کره رو اضافه میکنیم و واسه ۲ دقیقه هم میزنیم تا کره حسابی به خورد کرممون بره .

خوب کرم ما آمادست میزاریم که سرد بشه تو دمای اتاق و بعد روشو پلاستیک میدیم و میزاریم تو یخچال تا چند ساعت بمونه و خنک بشه .

حالا کیکی رو از وسط نصف میکنیم و کمی شهد یا مربا روش میریزیم ( اگه دوست نداشتید میتونید شهد یا مربا نریزید ) بعد از این کرم کاسترد ایتالیایی که درست کردیم میریزیم روش ، به هر مقداری که دوست داشتید و روش چند تا نون خامه ای که قبلاآماده کردیم رو میچینیم . روی نون خامه ای ها خامه فرم داده شده میریزیم حولوحوش ۱ پیمانه وبعدش نصف دیگه کیک رو میزاریم روش .

حالا قسمت تزیین کیکمونه .

مقداری خامه روی کیک میریزیم و پهنش میکنیم روی کیک ، من اطراف کیک نریختم و روکش ندادم اطراف کیک رو چون دلم میخواست وسط کیک که نون خامه ای هارو گذاشتم مشخص بشه.

حالا روی خامه دوباره نون خامه ای میچینیم و کمی شکلات آب شده رو روی نون خامه ای ها میریزم تا هم خوشمزه تر بشه و هم زیباتر .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.