نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

لیگ جهانی والیبال 2015 : نتیجه بازی ایران و روسیه 94.3.23

شاهکار در کازان؛

طلسم روس‌ها در روز تاریخی‌والیبال ایران شکست


تیم ملی والیبال ایران توانست با پیروزی سه بر یک مقابل روسیه ضمن شکست طلسم باخت مقابل این تیم به اولین پیروزی در لیگ جهانی امسال و 3 امتیاز ارزشمند دست پیدا کرد.


  ملی پوشان والیبال ایران روزی تاریخی را رقم زدند و با یک بازی باورنکردنی در تمام تکنیک ها نمایشی بی نظیر و در سطح جهانی را از خود نشان دادند. ایران با این برد مجموع امتیازاتش به 4 رسید و همین مساله امیدها را برای صعود چندین برابر کرد.

تیم ملی والیبال ایران بازی را با ترکیب معروف، محمودی، عبادی پور، قائمی، غلامی و موسوی شروع کرد و مهدی مرندی لیبرو ایران بود. سرمربی تیم ملی والیبال روسیه موروز را در نیمکت نشاند و یک بار دیگر ماکسیم میخاییلف مطرح را به زمین برگرداند تا وظیفه حمله تیم را بر دوش بکشد. در ترکیب اولی بازی روسیه خبری از اسپریدونف و ایلینحین در دریافت روسیه نبود و آنها با ترکیبی از ارنج بازی مقابل لهستان و آمریکا ست اول را آغاز کردند. بازی بسیار پایاپای پیش رفت به طوریکه تکنیکال تایم اوت ابتدایی بازی با نتیجه 8 بر 7 به نفع روسیه رقم خورد، امتیازی که با تعارف محمودی و معروف بود.



پس از اتمام تایم نخست روس ها با سرویس هایی ریسکی کار را برای ایران سخت کردند تا جایی که در امتیاز 10 بر 7 اسلبودان کواچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران تقاضای وقت استراحت کرد. صحبت های کواچ در فرصت 30 ثانیه ای اثری نداشت و سرویس، دفاع خوب روس ها کار را به جایی رساند که دو تیم در امتیاز 16 بر 10 به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در ادامه کواچ چند تغییر در ترکیب تیم ایجاد کرد و تایم استراحت گرفت اما فاصله ایجاد شده کار را برای جبران سخت کرده بود و در نهایت ست اول را ایران با نتیجه 25 بر 20 واگذار کرد.


ست دوم به سود ایران
ست دوم با تغییری عجیب برای ایران همراه بود که مجتبی میرزاجانپور به جای قائمی بازی را آغاز کرد. دو تیم در ست اول خوب سرویس زدند و توپ به پاسور دو تیم نرسید اما روس ها با دفاع های پی در پی این نقصیه را بر طرف می کردند اما ایران با اینکه نسبت به گذشته خوب دفاع می کرد اما برای برد مقابل روسیه این تعداد کافی نبود.



مجتبی میرزاجانپور ستاره امتیازات ابتدایی ست دوم بود و با چند اسپک و سرویس منجر به امتیاز سرمربی روس ها را مجبور به درخواست وقت استراحت در امتیاز 7 بر 3 به نفع ایران کرد. تمام بازیکنان ایران به یک باره در دریافت، توپگیری، دفاع و حمله ستاره شدند و اختلاف را تا جایی رساندند که تکنیکال تایم اوت دوم در امتیاز 16 بر 8 رقم خورد. ورونکو وقتی دید ایران سرویس های همیشگی اش را می زد آلکسی اسپریدونف را به میدان آورد تا با ساعدش به تیم کمک کند اما همین بازیکن پاشنه آشیل تیم شد و همه بازیکنان سرویس های شان را دست او زدند. اختلاف امتیازی به جایی رسید که سرمربی روس ها هم یک به یک بازیکنانش را تعویض کرد تا اختلاف به حداقل برسد اما همان اتفاق بدی که در ست اول برای ایران افتاده بود حالا گریبان روسیه را گرفت. ایران به خودش آمده و در تمامی تکنیک ها در سطح لیگ جهانی بازی می کند و همین کیفیت بازی دلیلی می شود تا تیمی مثل روسیه در ست دوم بازی با امتیاز 25 بر16 مغلوب شود.


ست سوم را هم گرفتیم
ترکیب ایران در ست سوم بازی ثابت ماند و همین هم پیش بینی می شد اما روس ها بالاخره « ساوین » با تجربه را به میدان آوردند تا شاید او بتواند کاری کند اما والیبالیست های ایرانی این ست را هم مثل ست دوم عالی آغاز کردند و همین عملکرد خوب دلیلی شد تا تکنیکال تایم اوت اول را ایران با اختلاف 3 امتیاز به سمت نیمکت برود. هر چه می گذشت اختلاف بیشتر می شد و ایرانی ها بیشتر سوار بر بازی می شدند و همین ریتم یک نواخت بازی شناور شاگردان کواچ نتیجه تکنیکال تایم اوت دوم را به 16 بر 10 به سود ایران رقم زد.



روس ها پر اشتباه شده بودند و ایران تیمی منظم تر از همیشه عمل می کرد. این دو موضوع رابطه مستقیم با هم دارند که تا به اینجای لیگ جهانی ایران همیشه تحت تاثیر بازی خوب رقبا همیشه پر اشتباه بازی می کرد اما این بار آنها روسیه را به بازی پر از امتیاز منفی وا داشته بودند و از آن طرف بچه های ایران همچنان خونسرد بازی را دنبال می کردند. باز هم اختلاف زیاد شد و تایم های انتهایی بازی هم نتوانست ورونکوف و تیمش را از باخت در ست سوم نجات دهد و این ست هم با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید تا شاگردان کواچ حداقل به یک امتیاز از این بازی در بدترین شرایط برسند.

3-1 : بردیم
ورونکو تیمش را با ترکیبی متفاوت نسبت به سایر ست ها به میدان فرستاد که در این بین دیمیتری ایلنخین به جمع دریافت کننده ها اضافه شده بود تا مشکل دریافت روسیه را حل کند اما بازیکنان ایرانی با اعتماد به نفس به دست آمده با ماکسیموم ریسک سرویس می زدند و همین موضوع کار را برای حریف بسیار مشکل کرده بود. کار به جایی رسیده بود که تعویض، تایم و سایر راهکارها برای برگرداندن بازی به شرایط عادی چاره ساز نبود و اختلاف تا جایی رسید که دو تیم تکنیکال تایم اوت اول را با امتیاز عجیب 8 بر 2 به سمت نیمکت رفتند. ساوین، اسپرودونف و ایلینخین هر کدام در مقاطعی از بازی به زمین آمدند تا بتوانند برای مشکل دریافت کاری کنند اما این تعویض ها فقط باعث سردرگمی تاکتیکی آنها می شد. بازی مثل ست های گذشته با درخشش بچه های ایران سپری می شد اما شاید نقطه عطف این ست تک دفاع سعید معروف مقابل اسپریدونف بود که بازیکن روس در این بازی و در تمام بازی های گذشته برای ایرانی ها کری می خواند اما کاپیتان ایران صحنه ای زیبا مقابل او خلق کرد. این ست هم با نتیجه 25 بر 23به سود ایران به پایان رسید تا کشورمان به 3 امتیاز ارزشمند و شکستن رکورد پیروزهای روسیه مقابل ایران دست پیدا کند.
نظرات 1 + ارسال نظر
مهسا شنبه 23 خرداد 1394 ساعت 20:59

ممنون که خیلی سریع اطلاع میدین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.