نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

دلیل پوسته شدن کنار ناخن + راه حلی برای پوسته شدن ناخن ها

علت پوسته پوسته شدن اطراف ناخنها چیست؟


(راه حلی برای پوسته شدن ناخن ها) [راه حلی برای پوسته شدن ناخن ها]

ماسک گیاهی برای درمان پوسته دست پوستی زیبا و روشن با این مـاسک‌ها! راه میانبر برای جوان سازی پوست !؟ پیشگیری از پوسته شدن ناخن ها علت پوسته پوسته شدن اطراف ناخنها چیست؟ پوسته پوسته شدن دور ناخن  پوسته پوسته و لایه لایه شدن روی ناخنها پوسته پوسته شدن ناخنها را چطور برطرف کنیم؟ نکاتی طلایی در خصوص پوسته شدن اطراف ناخن پوسته پوسته شدن ناخنها را چطور برطرف کنیم؟ چی باعث ریش ریش شدن پوست دور ناخن می شود. و راه درمانش چیست؟؟   دلیل پوسته شدن کنار ناخن ها و لب ها چیست ؟؟؟ عوارض کاشت ناخن جهت جلوگیری از پوسته شدن صورت چه کرم نکاتی طلایی در خصوص پوسته شدن اطراف ناخن تو با تو پوسته های گوشه ناخن را دستکاری نکنید چی باعث ریش ریش شدن پوست دور ناخن می شود. و راه درمانش چیست؟؟

(راه حلی برای پوسته شدن ناخن ها)

»راه حلی برای پوسته شدن ناخن ها…

برای پیشگیری از پوسته شدن ناخن ها ، ویتامین مصرف کنید
با توجه به اینکه کمبود ویتامین ، عامل اصلی در پوسته پوسته شدن ناخن ها محسوب می شود ، بنابراین مصرف مواد مغذی به خصوص ویتامین a مانع از بروز این عارضه خواهد شد .
 

 ناخن ها در اثر تغییرات طبیعی و غیر طبیعی هم چون حاملگی و بیماری هایی نظیر مشکلات عروقی ، ریوی ، پسوریازیس و … دچار عوارضی هم چون لکه های سفید ، انحناء ، رشد نا موزون ، جدا شدن ناخن از بستر زیرین ، تغییر رنگ و فرورفتگی های سطحی می شوند .
بهترین زمان تمییز کردن ناخن ها ، پس از استحمام است . به دلیل اینکه اساس ناخن ، کراتین بوده و از گوگرد زیادی تشکیل شده است ، بنابراین کوچک ترین آسیبی می تواند باعث تغییر شکل در سطح ناخن شود .
کوتاه کردن تاخن ها بهتر است با سوهان مرغوب انجام شود که ناخن ها کمتر در معرض شکست و شکاف قرار گیرند . همچنین بهتر است نوک انگشتان با کرم های مرطوب کننده و نرم کننده ناخن ماساژ داده شود .
لازم به ذکر است که ناخن دست به طور متوسط هر یک ماه سه میلی متر و ناخن پا در هر سه ماه ، سه میلی متر رشد می کند . همچنین ، رشد ناخن ها در مردان و کودکان کمتر از 14 سال و زنان باردار نسبت به سایرین سریع تر است .

…………….

درمان پوسته شدن ناخن ها – پوسته شد ناخن ها عارضه ای است که بسیاری از خانم ها از آن شاکی هستند.برای داشتن ناخن های سالم و زیبا و برای درمان این عارضه با ما همراه باشید.

پوسته پوسته و لایه لایه شدن روی ناخنها نه تنها شکل زیبای آنها را تغییر می دهد بلکه به خاطر تماس با لباس یا هر چیز دیگر به ما نیز احساس ناخوشایندی خواهد داد که بهتر است برای درمان این مشکل رسیدگی به تغذیه و تغییر نوع خوراک در این زمینه را که شامل مصرف به اندازه ی پروتئین ، لبنیات از جمله شیر و پنیر و رساندن کلسیم لازم به بدن است را در وحله ی اول مد نظر داشت و بعد از آن می توان با به کار گیری روشی ساده هم پیشگیری و هم آن را درمان کرد، به این ترتیب که :

دو تا سه قاشق غذا خوری روغن زیتون را درکاسه ای ریخته و با حرارت غیر مستقیم مثلا روی کتری آب جوش آن را گرم کرد سپس انگشتانتان را تا سرد شدن این روغن در آن قرار دهید .
این کار را یک روز در میان تا بهبودی کامل ناخنها انجام دهید و در این مدت نیز مراقب تغذیه خود هم باشید.
منبع : 3nasl.com

………………….

چگونه به ناخن های خود زیبایی بدهیم؟

ناخن ها را با روغن سیر ماساژ دهید؛این درمان قدیمی خیلی زود به رشد و قوی شدن ناخن ها منجر خواهد شد.برای حفظ روغن بر روی دست و برای جلوگیری از پخش شدن بوی آن به اطراف ،دستکش پلاستیکی بپوشید و اجازه دهید روغن به مدت حداقل ۱۵ دقیقه روی دستتان بماند.پس از این که دستان خود را خوب شستید نصف یک لیمو ترش را به روی پوست آن ها بمالید تا بوی سیر از بین برود.

لوسیون برای ناخن:

یک قاشق ید سفید را با یک قاشق آب لیمو ترش مخلوط کنیدو روزانه چند بار به ناخن ها بمالید .با استفاده از این لوسیون ناخن های شما زیبا و شفاف می شود.همچنین این لوسیون از شکسته شدن ناخن ها جلوگیری می کند.
چگونه از ایجاد حباب بر روی لاک ناخن جلوگیری کنیم؟

برای پیشگیری از ایجاد حباب روی ناخن ها ،ظرف محتوی لاک را قبل از مصرف تکان ندهید. بطری حاوی لاک را به آرامی به طرف پایین و بالا حرکت دهید و آن را ا ملایمت درون دست ها ی خود بچرخانید.

با ناخن های ضعیف باید چه کنیم؟

مالیدن ناخن ها سبب قوی شدن آن ها می شود.ماساژ دادن ناخن ها نه تنها آنها را صاف و درخشنده می کند بلکه با افزایش جریان خون در قسمتی که رشد ناخن از آن جا آغاز می شود ناخن را قوی می سازد.

تقویت ناخن ها:

روزی ۵ دقیقه ناخن را در روغن گرم یا سرکه ی انگور قرار دهید.روغن زیتون و سرکه ، ناخن را مقاوم تر می کند و مانع شکستن فوری آن ها می شود.

چگونه نقاط سفید روی ناخن ها را برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن این نقاط سفید باید به رژیم غذایی خود (روی) بیفزایید همچنین می توانید از داروهای مکمل حاوی روی یا از مواد غذایی غنی از روی چون تخم مرغ ، شیر ، و جگر استفاده کنید.

خرد شدن لاک ناخن به چه دلیل است؟

هر نوع لاک ناخن،زمانی که بر روی ناخن های خشک و شکننده استفاده شود خرد خواهد شد زیرا انعطاف خود را از دست خواهد داد.روزانه ناخن های خود را با روغن زیتون ماساژ دهید.
برای درمان ناخن های شکننده از سوهان ناخن برای صاف کردن گوشه ها استفاده کنید و بر روی نقاط شکسته شده جلا دهنده بزنید.سپس اجازه دهید جلادهنده خشک شود و دوباره تمام ناخن را با جلادهنده پوشش دهید.

پوسته پوسته شدن ناخن :

این مشکل اغلب به دلیل قرار گرفتن ناخن ها در معرض مواد شیمیایی و شوینده ها به وجود می آید.از مصرف استون و شستن ظروف بدون دستکش بپرهیزید.هر روز ناخن هایتان را با روغن ویتامین E مرطوب کنید.همچنین لاک ناخن خود را با ناخنتان نکنید زیرا همواره با کنده شدن ورقه های لاک ، لایه ای از سطح خارجی ناخن شما نیز کنده می شود.

چگونه از بد رنگ شدن ناخن ها جلوگیری کنیم؟

بد رنگ شدن ناخن های خود را با قرار دادن گلوله ی پنبه ای آغشته به سرکه بر روی ناخن هایتان و فشار دادن آنها به مدت یک دقیقه درمان کنید.

استحکام ناخن ها :

دو قاشق سوپ خوری آب آناناس + دو قاشق غذا خوری زرده تخم مرغ + نصف قاشق چای خوری سرکه انگور همه را مخلوط کرده و نیم ساعت ناخن ها را در آن قرار دهید.

………..

تشخیص سلامت از روی ناخن ها
ناخن‌های کمرنگ: کمرنگ شدن بسیار زیاد ناخن‌ها و سفیدی آنها، گاهی اوقات در اثر پیری به وجود می‌آید؛ اما علاوه بر پیری می‌تواند نشان‌دهنده برخی بیماری‌های جدی نیز باشد این بیماری‌ها عبارتند از:  کم‌خونی ،نارسایی قلبی ، بیماری کبد  ،سوءتغذیه
ناخن‌های سفید: اگر ناخن‌های سفید و اطراف آنها کمی تیره‌تر باشد، نشان‌دهنده مشکلات کبدی است؛ مثلاً تورم کبد.
ناخن‌های زرد: یکی از دلایل اصلی زردی ناخن‌ها، عفونت قارچی است. وقتی که عفونت زیاد می‌شود، ناخن‌ها کلفت‌تر و خرد می‌شوند. در برخی موارد نادر، زردی ناخن‌ها می‌تواند علامت یک وضعیت بحرانی مثل بیماری شدید تیروئید، بیماری ریه، دیابت و یا پسوریازیس نیز باشد.
ناخن‌های کبود: ناخن‌هایی که متمایل به رنگ آبی هستند، نشان می‌دهند که بدن ما به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی‌کند و البته می‌تواند علامت وجود عفونت در ریه‌ها و ذات‌الریه نیز باشد. آبی بسیار کمرنگ و ملایم ناخن‌ها، دیابت را نیز نشان می‌دهد.
ناخن‌های ناهموار: اگر سطح ناخن ناهموار و موجی‌شکل باشد، می‌‌توان آن را نشانه‌ای از پسوریازیس یا ورم مفاصل دانست. تغییر رنگ ناخن‌ها در چنین مواقعی بسیار شایع است؛ به طوری که پوست زیر ناخن‌ها قرمز مایل به قهوه‌ای می‌شود. پسوریازیس نوعی بیماری پوستی است که در ۱۰ درصد موارد از ناخن‌ها شروع می‌شود.
ناخن‌های ترک‌خورده و شکاف‌ دار: ناخن‌های خشک و شکننده معمولاً به بیماری تیروئید نسبت داده می‌شوند و اگر به رنگ زرد نیز متمایل باشند، می‌توانند نشا‌ن‌دهنده عفونت قارچی باشند.
ناخن‌های پیچ‌خورده و تاب‌ دار: اگر پوست اطراف ناخن‌ها قرمز و پف کرده باشند، می‌توان آن را نشانه التهاب ناخن‌‌ها دانست. این مسأله در صورت وجود بیماری سل جلدی یا سایر اختلالات بافتی رخ می‌دهد.
خطوط تیره زیر ناخن‌ها: خطوط تیره زیر ناخن‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرند؛ زیرا تومور سیاهرنگ قشر عمیق پوست می‌تواند با این نشانه‌‌ها بروز کند. این نوع از سرطان خطرناک‌ترین نوع سرطان است.
ناخن‌های جویده شده: ناخن جویدن ممکن است یکی از عادت‌های بسیار قدیمی شما باشد، اما گاهی اوقات نشانه‌ ای از نگرانی و دلهره مزمن است. این رفتار می‌تواند به یک نوع اختلال پیچیده مربوط باشد. اگر نمی‌توانید این عادت را ترک کنید، حتماً به پزشک مراجعه نمایید.
لکه‌های سفید روی ناخن‌ها: در اثر کمبود روی در بدن ایجاد می‌شوند؛ ولی مسأله مهمی نیستند و خود به خود برطرف می‌شوند.
حفره روی ناخن: علت آن ضربه شدید به ناخن و یا اگزما است.
قاشقی شکل شدن ناخن‌ها: کم‌کاری تیروئید، کمبود آهن و کم خونی می‌تواند علت قاشقی شکل شدن ناخن‌ها باشد.
ناخن‌های فرو رفته در گوشت:  این مسأله بیشتر در ناخن‌های پا پدیده می‌شود. به علت کوتاه کردن نامناسب ناخن ها و استفاده از کفش‌های نوک باریک و تنگ، گوشه ناخن به درون گوشت پا نفوذ می‌‌کند.
مراقبت از ناخن‌ها
برای داشتن ناخن‌های سالم و جذاب باید چند نکته را مدنظر داشته باشید:  سبزیجات تازه و حبوبات را به وفور مصرف کنید.  ناخن را با برس مخصوص تمیز کنید.  هیچ‌گاه ناخن‌های‌تان را ابزاری برای انجام برخی کارها قرار ندهید.  ناخن ها را خشک و تمیز نگه دارید تا دچار عفونت نشوند.  ناخن جویدن ممنوع!
آب و مایعات فراوان بنوشید.  تخم‌مرغ و جگر بخورید؛ چرا که حاوی بیوتین هستند و برای سلامت ناخن ها مفیدند.  آب هویج نیز سرشار از کلسیم و فسفر است و به استحکام ناخن‌ها کمک می‌کند.  سیگار نکشید.
بهترین زمان برای تمیز کردن ناخن‌ها بعد از حمام است.
مکمل‌های مورد نیاز
بیوتین (یک ویتامین ب کمپلکس) می‌تواند تا ۲۵ درصد باعث ضخیم‌تر شدن ناخن‌ها شود. ۵/۲ میلی‌گرم بیوتین سبب تقویت ناخن‌ها می‌گردد؛ بنابراین اگر ناخن‌‌های‌تان نرم هستند، ابتدا از پزشک خود بپرسید که چگونه بیوتین بیشتری دریافت کنید که خطری هم شما را تهدید نکند؟ بطور کلی یک رژیم غذایی سالم مطمئن‌ترین و بهترین منبع ویتامین‌ها و املاح است؛ بنابراین با خوردن انواع آجیل‌ها (بادام زمینی، فندق و بادام)، تخم‌مرغ، سویا، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی شیرین، ماهی و سبزیجاتی مثل هویج، بیوتین مورد نیاز خود را دریافت کنید.
ناخن‌های ضعیف
ناخن‌ها از لایه‌های کراتین تشکیل شده‌اند. ناخن‌های سالم رنگ‌های متفاوت ندارند و هیچ لکه و خالی روی آنها دیده نمی‌شود. کمبود اسیدهای چرب در رژیم غذایی موجبشکنندگی و ضعیف شدن ناخن‌ها می‌شود. یک رژیم غذایی متعادل برای داشتن ناخن‌های سالم ضروری است. بادام سرشار از اسیدهای چرب می‌باشد که به رشد ناخن‌ها کمک می‌کند. خوردن روزانه ۶ عدد بادام، تغییرات بارزی را در ناخن‌ها ایجاد می‌‌کند. اگر استرس باعث ضعیف شدن ناخن‌هایتان شده است، عامل استرس را با برخی شیوه‌ها مثل یوگا و مدیتیشن برطرف کنید.
ویتامین‌ و املاح‌های مورد نیاز

ویتامین A: برای رشد ناخن‌ها
ویتامین B2: برای سلامت ناخن‌‌‌ها
ویتامین C: تأمین سلامت ناخن ها و رفع کمبودهایی که منجر به بدشکل شدن ناخن‌ها می‌شود.
بیوتین: تقویت کراتین (پروتئینی که ناخن‌ها را تشکیل می‌دهد)
املاح مورد نیاز ناخن‌ها:
کلسیم: برای تقویت و استحکام ناخن‌ها
ید: بهبود شرایط ناخن‌ها
منیزیم: جلوگیری از پوسته پوسته شدن ناخن‌ها
روی: برای رشد ناخن‌ها
کمبود آهن نیز مشکلاتی را در ناخن‌ها ایجاد می‌‌‌کند
برای رفع عفونت‌های قارچی و باکتریایی ناخن‌ها، با خوردن سیر و پیاز ایمنی بدن خود را افزایش دهید. علاوه بر این، از غذاهایی که حاوی روی، ویتامین C، فلوونوئید و امگا ۳ هستند استفاده کنید. برای رفع خشکی ناخن ها باید رطوبت آنها را تأمین کرد. مهم‌ترین ویژگی ناخن های خشک این است که ظاهر درخشان و نرمی ندارند؛ لذا اگر رطوبت بدن و ناخن‌ها و از طرفی دریافت ویتامین E بدن افزایش یابد، کم‌کم خشکی ناخن‌ها نیز برطرف می‌شود. اگر ناخن‌های‌تان با خم کردن به سمت داخل به راحتی خم شوند، یعنی اینکه شکننده هستند و اگر با ایجاد مقداری فشار به نوک ناخن برای خم کردن‌شان این اتفاق نیفتد، یعنی اینکه ناخن‌های شما شکننده نیستند. کاری که باید بکنید این است که هر شب به ناخن‌ها یتان روغن بادام بمالید. اگر ناخن‌های‌تان آسیب دیده‌اند، علت اصلی آن می‌تواند کم آبی باشد و باید از طریق مصرف برخی روغن‌ها و جذب مایعات بیشتر این مشکل را برطرف کنید.
زیبــا شــو دات کام
……..
علت شکستن ناخن چیه ؟
اطلاعات بیشتر : من ناخنم خیلی میشکنه باید چیکارکنم ؟

با سلام
زمانی که کمبود کلسیم در بدن بعضی افراد به وجود میاد
کستگی و تغییر فرم دادن ناخن ها و حتی لکه های سفید روی ناحن ایجاد میشه
توصیه بنده برای رفع این عارضه در ابتدا نزد پزشک متخصص
داخلی رفته و بگویید برایتان ازمایش کلی بنویسند و ازمایشها رو بدین و به دکترتون بگوییدکه اگر کمبود کلسیم دارید کپسولهای
دارویی روی و کلسیم رو براتون بنویسند
با غذا خوردن هم میشه این عارضه رو رفع کرد
به طوری که روزی 3 لیوان شیر بنوشید
به اندازه یه قوطی کبریت هر روز پنیر مصرف کنید
و بعد از ناهار و شامتون یک کاسه ماست مصرف کنید
از میوه و سبزی های تازه هم در طی رو مصرف کنید
خرما هم فراموش نشود
موفق باشید

…………

چرا ناخن در اثر ضربه سیاه می‌شود؟

هنگامی که ناخن در اثر ضربه و فشار آسیب می بیند، خونریزی از رگ ها و تجمع خون در زیر ناخن به رنگ سیاه دیده می شود. پس می توان گفت سیاهی زیر ناخن در اثر خونریزی می باشد.
به علت آسیب ناخن، عروق خونی زیر آن پاره می شوند و خون در بین شیارهای ناخن ظاهر می شود. خونریزی زیر ناخن می تواند به رنگ سیاه، قرمز و یا قهوه ای باشد.

علل خونریزی زیر ناخن
– آسیب ناخن مثل برخورد ضربه : در این حالت، خونریزی بسیار شبیه به کبودی می باشد.
– آندوکاردیت قلب: آندوکاردیت، عفونت دریچه قلب است که باعث التهاب در غشای داخلی قلب می شود. میکروب ها از طریق برخی اندام ها از قبیل دهان وارد بدن می شوند و قلب را دچار عفونت می کنند. آندوکاردیت معمولا در بیماران قلبی و یا در جراحی های دندان مشاهده می شود.
– اسکوربوت (کمبود ویتامین C)
– سیروز کبدی
– واسکولیت (التهاب رگ های خونی) : واسکولیت می تواند از طریق واکنش های آلرژیک، رگ های خونی را تخریب کند و باعث شود خطوط زیر ناخن قرمز رنگ شوند.
– میکرو آمبولی : لخته خون کوچکی که مویرگ های خونی زیر ناخن را تخریب می کند.
– اگر تمام ناخن درگیر شده باشد، ممکن است به دلیل آلودگی با تریشین و یا کرم گوشت خوک باشد.
– تزریق مواد مخدر و داروها نیز می توانند باعث خونریزی زیر ناخن شوند.

محل خونریزی زیر ناخن
محل خونریزی می تواند علت را مشخص کند.
اگر خونریزی در وسط و یا یک سوم ناخن و دور از بستر ناخن باشد، می تواند در اثر آسیب فیزیکی مثل ضربه رخ داده باشد.
اگر خونریزی در قسمت پایین و بستر ناخن صورت گرفته باشد، می تواند به علت بیماری های سیستمیک مانند: آندوکریت قلبی و یا اختلالات بافت همبند ایجاد شده باشد
خونریزی زیر ناخن در اثر ملانوم
سیاه شدن ناخن می تواند به دلیل ملانوم (خطرناک ترین نوع سرطان پوست) باشد. لذا باید در اسرع وقت به نزد پزشک بروید.
این سرطان در زیر ناخن رشد می کند و ممکن است رنگ تیره ای را بر جای بگذارد.
خونریزی ناشی از ملانوم از بستر ناخن شروع می شود، در حالی که، دیگر خونریزی ها در هر قسمتی از ناخن ممکن است ظاهر شوند.
خونریزی ناشی از ملانوم بیشتر در ژاپنی ها و یا آمریکایی های آفریقایی تبار شایع است.

راه های تشخیص علت خونریزی زیر ناخن
– معاینه بدنی برای اطمینان از سالم بودن قلب و سیستم گردش خون
– کشت خون
– آزمایش کامل خون ( CBC)
– سرعت رسوب گلبول قرمز ( ESR)
– عکسبرداری با اشعه X
– ثبت الکتریکی ضربان قلب (الکتروکاردیوگرام)
– بررسی عملکرد قلب توسط امواج اولتراسوند (اکوکاردیوگرام)

درمان خونریزی زیر ناخن
رگه های قرمز رنگ زیر ناخن می توانند نشان دهنده عفونت دریچه قلب باشد. اگر ناخن شما ضربه ای ندیده است، ولی رگه های قرمز رنگ زیر ناخن وجود دارد، نزد پزشک روید.
برخی موارد، برای کاهش درد و فشار، پزشک سوراخ کوچکی در ناخن ایجاد می کند تا خون از طریق این سوراخ خارج شود.

……………

فرو رفتن ناخن در انگشت
ناخنهای فرو رفته در گوشت ناراحتی است که بیشتر در انگشت شست پا پدید میآیدو هنگامی بروز میکند که ناخن، بد کوتاه شده باشد ویا به علت پوشیدن کفش تنگ فشار زیادی به کناره خارجی ناخن وارد شودو موجب فرورفتگی آن در داخل گوشت شود.
درمان ناخنی که در گوشت فرو رفته است در صورت بروز عفونت، ابتدا درمان عفونت و سپس برداشتن یک قسمت از ناخن از گوشه آن است. برای جلوگیری از فرورفتگی مجدد ناخن در گوشت، کوتاه کردن ناخن به روش صحیح، کم کردن حجم ناخن و از بین بردن ماده سازنده ناخن در محلی که در گوشت فرو میرود، توصیه میشود.
گوشه کردن ناخن معمولا در افرادی پدید میآید که عادت به جویدن ناخن دارند و یا دست های آنان در معرض تماس دائم با مواد شیمیایی است و ناخنها را تمیز نمیکنند و پوست های اطراف ناخن ها را بر نمیدارند. این گوشهها که به آسانی کنده میشوند، در محل آنها آماس های دردناکی به وجود میآید که نشانه عفونت است. برای درمان عفونت مذکور، باید محل را با الکل یده، مالش داد و یا انگشتان را در محلول اسید بوریک قرار داد . در جلوگیری از گسترش عفونت گوشه ناخن، باید گوشه را با دقت برید و اطراف ناخن را سوهان زد و از تماس زخم با هوا جلوگیری کرد.

ارتباط سلامت تغذیه با سلامت ناخن
ناخنهایی که به راحتی میشکنند و ترک میخورند از مشکلات احتمالی تغذیهای خبر میدهند. کمبود ویتامین aو کلسیم باعث خشکی و ورقه ورقه شدن پوست میشود. کمبود پروتئین، فولیک اسید، ویتامین b که برای رشد سلولها و احیای سلولهای مرده ضروری است و ویتامین c موجب افتادن ناخنها میشود. کمبود پروتئین باعث ایجاد راه راههای سفید بر روی ناخنها میشود. یک نوع کمبود اسید هیدرولیک ممکن است باعث ترک خوردن و دو نیم شدن ناخن ها شود. دریافت ناکافی ویتامین b21 می تواند ایجاد خشکی، تیرهگی و گرد شدن در ناخن ها شود.
کمبود روی میتواند باعث ایجاد لکههای سفید بر روی ناخنها شود. شکستگیها در ناخنها ممکن است نشانه این باشد که بدن شما به آب و مایعات بیشتری نیاز دارد. وجود قرمزی در پوست اطراف ناخن و کوتیکول شما میتواند به واسطه فقر یا ضعف متابولیسم اسیدهای چرب در بدن شما باشد.بنابراین ناخن ها برای سالم بودن و ماندن، به مقدار زیادی کلسیم، منیزیم، پروتئین و سیلیس و روی نیاز دارند.پس سعی کنید از رژیم غذایی که حاوی 05 درصد میوه و سبزیجات تازه و دارای ویتامینهای ضروری، مواد معدنی و آنزیم هاست استفادهکنید. از مواد غذایی که سرشار از سولفور و سیلیکن هستند مانند کلم بروکلی، ماهی و پیاز وهمچنین از غذاهایی که دارای ویتامین b هستند مانند سویا، ماءالشعیر و از تمام انواع دانه ها و غلات میتوانید در این راه بهره بگیرید. آب و مایعات زیاد بنوشیدو روزانه از آب هویج تازه استفاده کنید که میزان کلسیم و فسفر بالا دارد و در استحکام بخشیدن به ناخن ها فوق العاده عمل میکند.

زگیل ناخن
از تومورهای بدخیم ناخن می توان به بیماری های Bowen و SCC و از همه بدتر و خطرناکتر «ملانوم» اشاره کرد. «زگیل» ممکن است در هر قسمتی از ناخن ایجاد شود. هر دو ممکن است سبب تغییر شکل و…
از تومورهای بدخیم ناخن می توان به بیماری های Bowen و SCC و از همه بدتر و خطرناکتر «ملانوم» اشاره کرد.
«زگیل» ممکن است در هر قسمتی از ناخن ایجاد شود. هر دو ممکن است سبب تغییر شکل و حتی تخریب ناخن به درجات گوناگون گردند.
تومورهای ناخن ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشد. یکی از شایعترین تومورهای خوش خیم ناخن، زگیل است. زگیل ها، تومورهایی هستند که بر اثر عفونت ویروسی بافت های اطراف یا زیر ناخن به وجود می آید. احتمال دارد این زگیل ها دردناک باشد و مانع انجام دادن کارهای روزانه گردد.
هنگام بروز این زگیل ها باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه کرد تا با داروهای موضعی یا اقدام هایی مانند: منجمد کردن و یا از بین بردن زگیل با جریان الکتریسیته «الکتروکوآکولاسیون» و یا لیزر، ضایعه را درمان کند.
ضایعه خوش خیم دیگر ناخن، زایده استخوانی اضافی به نام «Exostose» است که بیشتر در جوانان دیده می شود و سبب تغییر شکل ناخن و درد آن می شود و با عکسبرداری از ناخن تشخیص داده می شود و با جراحی رفع می گردد.
عارضه خوش خیم دیگر، «کیست اطراف ناخن» است که ناخن، حالت نیم کروی پیدا می کند و شفاف است. داخل آن مایع غلیظی وجود دارد و با جراحی برداشته می شود.
از تومورهای بدخیم ناخن می توان به بیماری های Bowen و SCC و از همه بدتر و خطرناکتر «ملانوم» اشاره کرد.
به طور معمول، ملانوم با خال و یا خون مردگی ناخن اشتباه گرفته می شود و در نتیجه دستکاری و غفلت و دیر مراجعه کردن به پزشک به مرگ بیمار می انجامد.
گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.