نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

نتایج زنده | خبرهای روز دنیا | اخبار فوتبال | آشپزی | مد لباس,مو

نتایج زنده ، ‏جام ملت های آسیا 2015 استرالیا ، اخبار ورزشی ، اخبار فوتبال ، اخبار والیبال ،اخبار کشتی، پخش زنده فوتبال ، پخش مستقیم فوتبال

طرز تهیه مربای آلبالو

مواد لازم:

آلبالوریز، سفت و رسیده 2 کیلو

شکر 2/5 کیلو
قابلمه بزرگ ترجیعا لعابی

طرز تهیه: 

 

پس از آنکه آلبالورا خوب شستید بگذارید کمی خشک شود بعد دانه البالو رو در بین 2 انگشت شست و سبابه بچرخونید وبعد با یک فشار کوچک هسته آلبالورا خارج کنید آلبالو را داخل قابلمه‌ای که بهتر است لعابی باشد بریزید .
لابه‌لای آنها شکر بپاشید و حدود 8 الی 9 ساعت بگذارید تا آلبالوها به اصطلاح آب بیندازند.
سپس قابلمه را روی شعله زیادو یک نواخت اجاق گاز قرار دهید.
هنگام جوشیدن کفی روی سطح مربا ایجاد می‌شود رو با قاشق مخصوص مربا بگیرید. (همیشه برای مربا از یک قاشق چوبی استفاده کنید).
در صورتی که مایل هستید طعم وانیل و یا اسانس دیگری به مربا بدید حالا هنگام اضافه کردن اسانس مورد نظرویا وانیل است..
وقتی که شربت مربا قوام آمد قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید. برای آماده شدن مربای آلبالوبه حدود نیم‌ساعت زمان نیاز است هر چه این مدت طولانی‌تر شود مربا تیره‌رنگ‌تر می‌شود پس سعی کنید که مربا رو همیشه در حجم پایین درست کنید تا سریع اماده و خوشرنگ باشد . هرگز 2 کیلو آلبالو بیشتر نباشد اگر میخواید مربای خوشرنگ داشته باشید.

شربت آلبالو.
توصیه من به شما اینه که هرگز شربت مربا رو نگیرید برای درست کردن شربت البالو، چون هم حجم مربا را کاهش میدهد و هم کفیت مربا را پایین میاورد.
اما من باز توضیع خواهم داد برای اون دسته از عزیزانی که نمیتونند روش شون رو تغییر بدند.
در صورتی که می‌خواهید از شربت مربا به صورت جداگانه استفاده کنید، پیش از پخت کاملآلبالو، مقدار زیادی از آب آن را به داخل ظرف دیگری منتقل کنید. ترجیعا ظرف شربت هم لعابی باشد. و سپس با اضافه کردن مقدار نیم کیلوگرم شکر به آلبالو‌های داخل قابلمه، حرارت دادن را برای چند دقیقه دیگر ادامه دهید تا شربتی که بعد از اضافه کردن شکر حاصل شده نیز قوام بیاید
در چنین شرایطی که شربت مربا را برداشته اید باید از مدت زمان نیم‌ساعته برای پخت کامل کم شود زیرا در غیر این صورت مربای شما در مرحله دوم حرارت زیاد دیدن له می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند .
  همیشه برای مربا از یک قاشق مخصوص استفاده کنید که فقط برای مربا باشد
  در طول پخت مربا بالای سرش بمونید و گاهی که میبینید کف مربا لبریز میشود شعله رو پایین و بعد از فرو کش کردن کف دوباره شعله را بالا بگیرید باید حتما شعله یک نواخت باشد .
  مربا را در حجم کم درست کنید تا مربای خوش رنگی داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.